ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دایملر و بی ام و از لیست شرکای احتمالی اپل برای توسعه خودرو خط خوردند

اپل تاکنون هیچگاه به صورت رسمی، توسعه خودروی نیمه خودران و الکتریکی اش را تایید نکرده، اما اگر تمامی این گزارش ها و شایعات حقیقت داشته باشند، کوپرتینویی ها باید به فکر شرکای قدرتمندی در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اپل تاکنون هیچگاه به صورت رسمی، توسعه خودروی نیمه خودران و الکتریکی اش را تایید نکرده، اما اگر تمامی این گزارش ها و شایعات حقیقت داشته باشند، کوپرتینویی ها باید به فکر شرکای قدرتمندی در حوزه توسعه خودرو باشند تا نیازهای شان را برای ساخت اولین محصول برطرف سازند و هزینه ها را کاهش دهند.

اما امروز، لیست شرکای احتمالی اندکی کوتاه تر شد. به ادعای نشریه آلمانی هاندلزبلات بی ام و و دایملر (مالک برند مرسدس-بنز)، دو شرکت نامدار آلمانی به مذاکرات خود با اپل بر سر پروژه تایتان پایان داده اند، آن هم بدون اینکه توافقی حاصل شود.

این نشریه می گوید که «منابع صنعتی» دلیل این عدم توافق را کنترل و حفاظت از داده ها اعلام کرده اند. هاندلزبلات نشوته: «اپل می خواهد ماشین را نزدیک به نرم افزار ابری خود بسازد، در حالی که خودروسازان آلمانی حفاظت از داده مشتریان خود را المانی کلیدی در استراتژی پیش روی خود ساخته اند.»

گفتگو با بی ام و سال گذشته منتفی شد و مدیران دایملر اخیرا میز مذاکره را ترک کرده اند. مدیرعامل اپل، تیم کوک سال گذشته به مونیخ رفت تا از مقر اصلی شرکت بی ام و بازدید به عمل آورد. در همین حین، مدیران ارشد اپل نیز فرصت یافتند تا کارخانه بی ام و در لایپزیگ که مسئول تولید خودروی الکتریکی i3 بود را بازدید کنند. پس از آن، مدتی طول نکشید که گفتگو میان تیم کوک و شرکت آلمانی به پایان رسید.

شرکت کانادایی-اتریشی Magna اما هنوز در حال گفتگو با اپل است. نشریه فرانکفورتر آلگماین نیز می گوید اپل اخیرا در برلین آزمایشگاهی سری ایجاد کرده و گروه کوچک 15 الی 20 نفره از مهندسان شرکت های آلمانی را در آن به خدمت گرفته است.

همین چند روز پیش بود که اپل، کریس پوریت، از مدیران سابق بخش مهندسی خودروی تسلا را نیز به استخدام خود در آورد. استیو زادسکی، مسئول پروژه تایتان هم سال گذشته کوپرتینو را ترک گفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی