ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاربران ماهیانه گوگل کروم موبایل
تکنولوژی

مرورگر گوگل کروم حالا ماهانه یک میلیارد کاربر روی موبایل ها دارد

وقتی به فهرست سرویس هایی با بیش از یک میلیارد کاربر نگاهی بیاندازیم، به طور قطع نام محصولات گوگل زیاد به چشم مان خواهد خورد. چراکه اندروید به عنوان سیستم عامل موبایلی این کمپانی کاربرانی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

وقتی به فهرست سرویس هایی با بیش از یک میلیارد کاربر نگاهی بیاندازیم، به طور قطع نام محصولات گوگل زیاد به چشم مان خواهد خورد. چراکه اندروید به عنوان سیستم عامل موبایلی این کمپانی کاربرانی میلیاردی در سراسر دنیا دارد و بسیاری از سرویس ها و اپلیکیشن های آنها به صورت پیش فرض روی این سیستم عامل نصب است. بنابراین عجیب نیست که تعداد کاربران این خدمات و ابزارها به راحتی از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده باشند.

جدیدترین عضو این فهرست اپلیکیشن گوگل کروم ویژه موبایل ها است که توانسته رکورد یک میلیارد کاربر در سراسر جهان را به ثبت برساند. البته باید این نکته کلیدی را نیز در نظر داشت که رقم قابل توجهی از این تعداد جزو کاربران این مرورگر در سیستم عامل iOS هستند.

گوگل به همین مناسبت آمارهای دیگری را نیز در خصوص این مرورگر منتشر کرده؛ مثلاً اینکه هر ماه حدود ۷۷۱ میلیارد صفحه در کروم بارگذاری می شود و به لطف قابلیت تکمیل خودکار جستجوها هر ماه ۵۰۰ میلیارد حرف کمتر تایپ می گردد. هم چنین ویژگی data-saving این مرورگر سبب شده که ماهانه حدود ۲ میلیون گیگابایت در پهنای باند کاربران اش صرفه جویی بشود. در همین بازه زمانی ۳.۶ میلیارد صفحه ترجمه شده و ۹.۱ میلیارد فرم و پسورد به صورت خودکار تکمیل می شوند.

گوگل کروم هر ماه ۱۴۵ میلیون بار از کاربران خود در مقابل صفحات خطرناک و مشکوک مراقبت کرده و کمپانی سازنده ۲.۵ میلیون دلار پاداش را صرف انجام تحقیقات امنیتی برای حفظ اطلاعات کاربرانش می کند.

این مرورگر محبوب امروز قابلیت های فراوانی را در اختیار افراد قرار می دهد، اما می شود گفت که ویژگی data-saving در حال حاضر بهترین آنها است، آن هم با حجم اطلاعاتی که ما در طی روز از اینترنت بارگذاری می کنیم.

گوگل این مرورگر را در سال ۲۰۰۸ معرفی کرد. در آن روزها کسی فکر نمی کرد که این محصول نوپا بتواند با سلطان آن روزهای اینترنت یعنی IE مایکروسافت رقابت کند، اما حالا و بعد از گذشت ۸ سال گوگل کروم محبوب ترین و مورد استفاده ترین مرورگری است که در پلتفرم های مختلف برای بازدید از صفحات وب به کار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • shaveSG
    shaveSG | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بهترین مرورگر...گوگل بهترین

  • koorosh
    koorosh | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    برای من به عنوان یه کاربر عادی ویژگی خاصی نداشت و به همین علت disableکردم.با مرورگر خود گوشی سامسونگ اس 4 کارهانو انجام میدم و به مشکل خاصی هم برنخوردم که بخوام برگردم از کروم استفاده کنم

    • محمد
      محمد | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

      اتفاقا ویژگی خاصش همینه که همه لزوماتو داره و در ضمن هیچ مورد گیج کننده ای هم نداره و سرعتشم بالاتره.

مطالب پیشنهادی