ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیکتار، آیفون شما را به یک دوربین DSLR تبدیل می کند

کمپانی miggo، وسیله ای جانبی برای آیفون در دست ساخت دارد که این تلفن همراه هوشمند را به یک دوربین دیجیتالی SLR تبدیل می کند. پروژه PICTAR بر بستر کیک استارتر معرفی شده و تاکنون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

کمپانی miggo، وسیله ای جانبی برای آیفون در دست ساخت دارد که این تلفن همراه هوشمند را به یک دوربین دیجیتالی SLR تبدیل می کند. پروژه PICTAR بر بستر کیک استارتر معرفی شده و تاکنون که این مطلب به تحریر در می آید حدودا 45 هزار دلار سرمایه کسب کرده است. طی 36 روز باقی مانده، این شرکت باید 55 هزار دلار دیگر کسب کند تا هدف 100 هزار دلاری شان تکمیل شود.

یکی از قابلیت های جذاب پیکتار برای دارندگان آیفون، دکمه شاتر است که با فشردن کامل آن، موبایل سریعا اقدام به تصویربرداری می کند. همانند تمامی دوربین های پیشرفته، فشردن اندک این دکمه سبب فوکوس روی تصویر می شود. در حقیقت انگار یک دوربین DSLR در دست دارید و نه یک موبایل.

با حلقه زوم هم می توانید به وسیله انگشت سبابه خود، ساده و راحت روی سوژه خود زوم کنید. اما با کلیک کردن همین حلقه و فشردن آن به سمت داخل، می توانید بین دو دوربین آیفون جا به جا شوید. در گوشه سمت راست نیز حلقه دیگری قرار دارد که روشنایی تصویر را کم و زیاد می کند.

با حلقه هوشمند نیز می توان مدهای مختلف عکاسی را انتخاب کرد. هفت مد ابتدایی و سه مد پیشرفته برای علاقه مندان به عکاسی اجازه می دهد تا در حالات مختلف به ثبت تصاویر بپردازند. حالت ورزشی، پورتره، طبیعت و... حالات ابتدایی هستند و تنظیم دستی، ISO و شاتر نیز مربوط به مدهای پیشرفته هستند.

حلقه مجازی نیز به عکاس اجازه می دهد تا با انگشت شست خود کنترل مدهای مختلف مثل فلش، سرعت شاتر، ISO و... را تحت نظر داشته باشد. بدنه دستگاه نیز از ماده ای ساخته شده که عمدتا روی تمامی دوربین های DSLR دیده و تجربه کرده ایم.

ورژن کلاسیک به همراه یک دستبند عرضه می شود در حالی که نسخه پیکتار-پلاس، گردنبند اضافه ای هم دارد. علاوه بر این موارد، یک سه پایه کوچک آبی رنگ پلاستیکی و اپلیکیشن iOS هم در نظر گرفته شده.

پیکتار از تمامی تلفن های همراه اپل از آیفون 4 تاکنون (به جز دو مدل پلاس) پشتیبانی می کند. با پرداخت 90 دلار، می توانید ورژن کلاسیک را سفارش داده که شامل دستگاه، دستبند و کیسه ای کوچک است. اما اگر گردنبند و سه پایه منعطف را هم می خواهید، باید 120 دلار بپردازید.

در ادامه می توانید تصاویر و ویدیوی مربوط به PICTAR را تماشا کنید:

p1010110-1

p1010113-1

untitled-3-1

untitled-4-1

p1010096-1

p1010101-1

p1010104-1

p1010105-1

p1010107-1

p1010095-1-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • tiktaak
    tiktaak | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مطمئنی از این نوع جانبیا داشته؟ داشم تعصبه بیجا خوب نیس‌. من ندیدم الجی اسکی کنه ولی اگه کرده خیلی ضایع نبوده که بگیم همش کپی کردی بجا اینکه تعصب کنی چشماتو باز کن
    #تعصب #رو #بزارید #کنار

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اقا 2 روز پیش اومدیم با دوستمون سر دوربین گوشی کل کل کنیم ینی انچنان نابودمون کرد تصمیم به مهاجرت گرفتم. ایفون 6 اس رو با کلی اعتماد به نفس کشیدیم بیرون اونم اج رو کشید بیرون تو نور اتاق شات زدیم.چشتون روز بد نبینه شات زدن و زوم رو عکس همان و تصمیم به کوچ همان. گوشیمو دوس دارم ولی خدایی اپل باید به فکر باشه. آبرومون رفت. حالا این میگه unlock the full potential of your iphone برادر من باید یه پتانیسلی باشه که انلاک کنیم دیگه. جرا جفنگیات میبافی.

  • ارمین
    ارمین | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ظاهرش می توی ذوق میزنه خیلی بزرگه
    کاش ظریفتر و شیکتر میساختن که به گوشی بیشتر بخوره انقدر بیرون زدگی نداشته باشه باریکتر و خوش دست تر

  • آرمین
    آرمین | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    حالا اپل هم داذه از الجی تقلید میکنه ماژول برای محصولاتش میزنه فردا هم کم کم بقیه شرکت ها میان ماژول میزنن برای محصولاتشون.
    خوب این کار ولی ببینید چند وقت دیگه الجی چقدر جلو میوفته از بقیه شرکت ها بخاطر ماژولار بودنش و این یک نقطه قوت برای گوشیه.

    بعد نگن این شرکت از روی فلان گوشی تقلید نکردش سامسونگ از اپل باز اپل تقلید از الجی.
    بقیه شرکت ها هم طرح های گوشیسون کپی ایفون هستش.
    نمیدونم چرا هیچ برندی از خودش خلاقیت خاصی نداره یک گوشی کاملا متفاوت از نظر ظاهری بده که یک جهشی توی طراحی گوشیا باشه تمام گوشی های چینی و کره ای شبیه هم هستن.
    بجز الجی و شیئومی و اچ تی سی بقیه برندها از رکی هم کپی ظاهر میزنن.
    این ماژول هم خوبه برای کاربران ایفون میتونن عکس های خوبی بگیرن با گوشیشون.
    این یک سیاست اپله برای افزایش فروش گوشی هاش

    • Metal
      Metal | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

      چي داري براي خودت ميبافي
      اين يك وسيله جانبي است و اپل خيلي وقته وسايل حانبي از اين نوع دارد حتي براي لپتاپ
      بهتره به سايت اپل استور سر بزنيد
      پس اگر قرار بر تقليد باشد اين ال جي است كه تقليد كرده لوازم جانبي ميدهد
      در ضمن فكر كنم هيچ وقت اپل گوشي ماژولار بسازد

      • ارمین
        ارمین | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

        دوست گرامی به حرفام دقت کن دارم میگم طراحیس خیلی ضایع هستش و باید روی طراحیش کار کنه بعدشم کجا الجی کپی کرده الجی اولین گوشی ماژولار رو ساخته و شرکت هی دیگه باهاش قرارداد بستن که ماژول بسازن براش کجا اپل همیچن چیزایی داشتع که ماژول باشه قطعات اضافی بله ولی ماژول یک بحث دیگست داداش عزیزم.
        این روزا شرکتی نیست که کپی نزنه.
        بعدشم ایفون نمیگم گوشی بدیه خیلیم عالیه ولی انقدرها که میگن خوب نیست مشکلات خاص خودش رو داره مثلا بلوتوث نداره زاپیا فقط با ایفون باید به ایفون انجام بشه دوربینش توی شب چنگی به دل نمیزنه من خودم الجی جی 4 و الجی v10 سامسونگ اس 6 و ایفون 6 پلاس رو توی شب عکس گرفتم ایفون توی شب خیلی کم داشت و ضعیف بودش.
        موقع فیلم برداری محیط رو تاریک تر از ب قیه نشون میدادش.
        ولی توی روونی گوشی عالیه و مقاومت بدنش خوب ولی ببین الان دیگه همه دارن سمت اندروید میان فروش ایفون بسدت کاهش یافته حالا داره لوازم جانبی جالبتر میزنه که بتونه مشتری جذب کنه

    • hesam
      hesam | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

      خود اچ تی سی که گوشی A9 رو از آیفون کپی کرد.شیائومی هم که همه میدونن که کلا کارش تا همین چند وقت پیش تولید آیفونای فیک یا شبیه اون بود فقط تو این شرکتایی که گفتی ال جی طراحیشو از کسی کپی نکرده

      • . . . . .
        . . . . . | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

        تو و متال چرا با خ ریت حال میکنید.ارمین داره میگه اینیکه داری میبینی کپی برداری از ال جی. مدل جی 5 هستش .خوب کودن برو یه سر به مجلات بزن ببین کدومشون زودتر همچین طرحی رو زدن.انگار اپل ف ا ک. ر. مامیتونه که اینقدر هواشو دارید

مطالب پیشنهادی