ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام و گزارش سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶

به فصل گزارش های مالی رسیده ایم و در همین راستا کوالکام نیز حاصل عملکرد خودش در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶ را اعلام کرده. گفتنیست اعداد و ارقامی که در گزارش یاد شده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

به فصل گزارش های مالی رسیده ایم و در همین راستا کوالکام نیز حاصل عملکرد خودش در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶ را اعلام کرده. گفتنیست اعداد و ارقامی که در گزارش یاد شده آمده اند مرتبط می شوند به سه ماهه ای که در سی و یکم ماه مارس خاتمه یافته و بر طبق آنها کمپانی مورد بحث درآمد کلی ۵.۶ میلیارد دلاری را به دست آورده، که این میزان از درآمد ۵.۸ میلیارد دلاری سه ماهه اول سال مالی جاری و ۶.۹ میلیارد دلاری فصل مشابه سال گذشته به مراتب کمتر است.

درآمد عملیاتی کوالکام نیز در سه ماهه اخیر با ۱.۴ میلیارد دلار برابری داشته؛ این عدد در فصل پیشین ۱.۷ میلیارد دلار بوده ولی در بازه مشابه سال قبل به ۱.۳ میلیارد دلار می رسیده است و به این ترتیب اکنون شاهد رشد سالانه ی آن هستیم.

ضمناً این تولید کننده ی سیستم-روی-چیپ های موبایل می گوید، سود خالص اش نیز روی ۱.۲ میلیارد دلار ایستاده تا به ازای هر سهم عایدی معادل ۰.۷۸ دلار را نصیب سرمایه گذاران خود نماید.

در سه ماهه ای که از آن سخن می گوییم، کوالکام ۱۸۹ میلیون چیپ را به فروش رسانده؛ در فصل اول سال مالی ۲۰۱۶ گزارش شده بود ۲۴۲ میلیون تراشه توسط آنها به فروش رفته و سه ماهه دوم سال گذشته نیز ۲۲۳ میلیون چیپ از آنها خریداری گشته بود.

همچنین کوالکام خاطر نشان می سازد از دیگر ابزارهای مخابراتی که در راستای راه اندازی شبکه های 3G/4G تولید می کند ۳۳۵ الی ۳۳۹ میلیون به فروش رسانده، در حالیکه گزارش های پیشین می گویند این اعداد یکسال قبل معادل ۳۸۴ الی ۳۸۸ میلیون بوده اند.

نکته ی حائز اهمیت و قابل توجهی که در گزارش بالا وجود دارد، کاهش تعداد چیپ های موبایل به فروش رفته توسط کوالکام است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که آنها مدتیست از پرچمدار تازه شان یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ پرده برداشته اند و این محصول به صورت رسمی در اسمارت فون های متعددی حضور یافته.

البته تحلیل گران می گویند در گزارش مالی بعدی اوضاع می تواند بسیار بهتر باشد، زیرا خیل گسترده ای از پرچمداران تازه وارد متکی به اسنپدراگون ۸۲۰، مانند گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج یا جی ۵ و HTC 10 فروش شان در اواخر ماه مارس آغاز شده یا به زودی عرضه شان شروع می گردد؛ همین امر می تواند تقاضا برای چیپست یاد شده را به مراتب افزایش دهد.

کارشناسان بر این باور هستند که علیرغم اعداد و ارقام نه چندان درخشان در گزارش مالی اخیر کوالکام، بازهم می توان با توجه به محصولات جدید این شرکت به آینده ی آن امیدوار بود و آنها پس از یکسال بسیار دشوار در مسیری صحیح گام بر میدارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بله ...
    امار غير درخشان ولي ميگويند در مسير صحيح است كاپل بيچاره آمار درخشان فروشش چشم رقيبها را كور كرده ميگند فاجعه فروش !! بدتر اسنكه به دروغ ميگند كاهش فروش !! در حالي كه اصلا كاهش فروش آيفون نداشته ايم ! اون هم نسبت به سال قبل در همان فصل
    ٢٣٠ ميليون فروش آيفون در سال شده براشون كابوس

مطالب پیشنهادی