ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت: سقوط ویندوزفون همچنان ادامه دارد

مایکروسافت گزارش مالی سومین فصل مالی سال 2016 خود را منتشر کرد و طی آن به درآمد خالص 3.8 میلیارد دلاری و درآمد کلی 20.5 میلیارد دلاری اشاره کرد. هم درآمد خالص و هم درآمد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۲۶

مایکروسافت گزارش مالی سومین فصل مالی سال 2016 خود را منتشر کرد و طی آن به درآمد خالص 3.8 میلیارد دلاری و درآمد کلی 20.5 میلیارد دلاری اشاره کرد. هم درآمد خالص و هم درآمد کلی مایکروسافت طی این فصل، در قیاس با بازه زمانی مشابه سال گذشته دچار افت بوده اند اما سرویس ها و محصولات ابری مایکروسافت به افزایش درآمدها کمک بسیار کرده اند.

با این حال، انتشار این گزارش مالی، چندان حال خوشی برای اهالی وال استریت و سهامداران مایکروسافت رقم نخواهد زد. بسیاری معتقد بودند که سهام مایکروسافت یک بار دیگر به دوران اوج خود در سال 1999 باز می گردد و رکورد می شکند.

با افزایشی 61 درصدی نسبت به سال گذشته، درآمد بخش سرفس به 1.1 میلیارد دلار رسید. هر دو دستگاه سرفس پرو 4 و سرفس بوک به این میزان فروش کمک شایانی کرده اند اما مایکروسافت علاقه ای به اعلام تعداد دقیق دستگاه های فروخته شده ندارد.

با این حال، فروش ضعیف تلفن های مایکروسافت همچنان ادامه دارد. طی این سه ماه، ردموندی ها فقط 2.3 میلیون لومیا فروختند که در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، افتی 73 درصدی و فروشی 6.3 میلیون واحدی به حساب می آید. در نتیجه، درآمد مایکروسافت از بخش تلفن های هوشمند نیز 46 درصد کاهش یافت. مایکروسافت طی 6 ماه گذشته اهمیت اندکی برای دستگاه های سری لومیا قائل شده و فروش ضعیف آن ها بی دلیل نیست.

به لطف آفیس 365، سرویس های ابری و تبلیغاتی آفیس با رشد 7 درصد مواجه بوده اند. ورژن مصرف کنندگان آفیس نیز 6 درصد رشد داشت و مایکروسافت حالا 22.2 میلیون مشتری برای آفیس 365 دارد. محصولات مربوط به بخش سرور و سرویس های ابری نیز 5 درصد افزایش داشتند و درآمد آزور (Azure) با رشد 120 درصد افزایش روبرو بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Bitcoin.ir
    Bitcoin.ir | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مایکروسافت باید یه فکری به حال خودش بکنه حتی سیستم عاملش دیگه اصلا جالب نیست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی