ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این بیلبورد روزانه صدها پشه ناقل ویروس زیکا را از بین می برد

تا به حال بسیار در مورد ویروس زیکا خوانده اید و می دانید که در کشور برزیل، این ویروس به همراه پشه آئدس اجیپتی چه اثرات مخربی را داشته اند. اما حالا دو آژانس تبلیغاتی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تا به حال بسیار در مورد ویروس زیکا خوانده اید و می دانید که در کشور برزیل، این ویروس به همراه پشه آئدس اجیپتی چه اثرات مخربی را داشته اند. اما حالا دو آژانس تبلیغاتی کمپینی را به راه انداخته اند تا در برابر شیوع بیش از حد آئدس اجیپتی بایستند.

بیلبوردی که در تصویر فوق می بینید توانایی تولید ماده ای شیمیایی را دارد که حس بوی بدن انسان را به پشه ها منتقل می کند. اسید لاکتیک که از پوست ترشح می شود و دی اکسید کربن که حاصل بازدم انسان است، پشه ها را به سوی انسان جذب می کند و این بیلبورد دقیقا با تولید همین مواد، روزانه صدها پشه را به دام می اندازد.

پس از اینکه پشه ها به بیلبورد نزدیک شدند، دستگاهی مخصوص، پشه ها را درون محوطه نمایشگر بیلبورد نگه می دارد و تا زمانی که از تشنگی تلف شوند، پشه ها فرصت خروج را پیدا نمی کنند.

براساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت و سلامت، طی سال 2015، یک میلیون نفر به ویروس زیکا مبتلا شدند و همین چند هفته پیش بود که CDC تاثیر زیکا روی میکروسفالی را تایید کرد.

دو بیلبورد حالا در ریو دو ژانیرو نصب شده اند و قرار است تعداد بیشتری نیز در سراسر شهرهای برزیل نصب شود. گفته می شود که این دستگاه قادر است پشه ها را از فاصله 2.5 کیلومتری به سمت خود جذب کند.

با این حال، بیلبوردها قرار نیست راه حل اساسی برای جلوگیری از شیوع زیکا باشند. این پشه ها با سرعتی بسیار بیشتر از آنچه که فکرش را کنید تولید مثل می کنند و جمعیت شان افزایش می یابد. بنابراین کمپین های این چنینی می تواند به آگاه سازی بیشتر مردم کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی