ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کمپانی AMD احتمالا تولید چیپ های پلی استیشن 4K، نینتندو NX و اکس باکس وان ارتقایافته را برعهده دارد

کمپانی AMD اخیرا گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال مالی 2016 را ارائه نموده و به نکات جالبی اشاره کرده که به شایعات مربوط به سه کنسول جدید سونی، مایکروسافت و نینتندو دامن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

کمپانی AMD اخیرا گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال مالی 2016 را ارائه نموده و به نکات جالبی اشاره کرده که به شایعات مربوط به سه کنسول جدید سونی، مایکروسافت و نینتندو دامن می زند. AMD گفته که در حال حاضر تولید سه سیستم بر چیپ شخصی سازی شده را برعهده دارد که قرار است در طی سه یا 4 سال آینده، درآمدی کلان نصیب کمپانی مورد بحث کنند. ضمناً به گفته AMD یکی از این چیپ ها در نیمه دوم 2016 عرضه خواهد شد.

با توجه به اینکه سیستم های بر چیپ AMD معمولا به صورت اختصاصی برای کنسول های بازی ساخته می شوند و نیز با در نظرگیری رابطه نزدیک میان سونی و AMD، می توان انتظار داشت یکی از سه چیپ جدید، در کنسول پلی استیشن 4K مورد استفاده قرار گیرد؛ کنسولی که فعلا با نام رمز نئو شناخته می شود و انتظار می رود اواخر سال جاری میلادی عرضه گردد.

اما گذشته از پلی استیشن جدید، دانستن این که دو چیپ دیگر در چه کنسول هایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، جالب به نظر می رسد. وب سایت ArsTechnica اخیرا در گزارشی آورده که کنسول NX نینتندو احتمالا به کنترلری مجهز خواهد بود که می توان به عنوان کنسول قابل حمل نیز از آن استفاده کرد؛ در این صورت امکان دارد که هر دو چیپ برای توسعه کنسول NX و نیز کنترلر آن توسعه یافته باشند.

اما با فرض اینکه تنها یکی از چیپ ها در NX استفاده شود، می توان حدس زد که شایعات مربوط به توسعه نسخه ای ارتقایافته یا ورژن اسلیم اکس باکس وان از سوی مایکروسافت حقیقت دارد و AMD تولید قطعات آن را برعهده گرفته. لازم به اشاره است که مایکروسافت روز گذشته خبر از توقف خط تولید کنسول نسل هفتمی اکس باکس وان داد و احتمال دارد که از این پس شاهد تولید کنسولی جدید باشیم.

در هر حال، همایش E3 امسال مطمئنا بسیار جالب خواهد بود و باید دید که سه کمپانی غول صنعت بازی، چه حرف هایی برای گفتن دارند. در نهایت نیز به نظر می رسد که دوره و زمانه عرضه کنسول هایی با عمر بیش از 6 سال به پایان رسیده و از این پس باید منتظر توسعه و عرضه کنسول هایی میان نسلی نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دیجیاتو چرا خبر دریافت اندروید N رو برای Xperia z3 نمیذاری سامسونگیا یکم بسوزن؟؟

    • bad name
      bad name | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

      سونی در اتش میسوزد ?

      • amir44ho@gmail.com
        amir44ho@gmail.com | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

        وای تو چقدر بامزه ای

  • Ag
    Ag | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    امیدوارم این خبر واسه ماکروسافت دروغ باشه ... احتمالا این برای نینتندو و دسته اش و پلی استیشن نئو هستش ...

    اگه ماکروسافت هم بخواد به مانند سونی عمل کنه گند میزنه تو قضیه میره رسما ... 3 سال گذشته از عرضه کنسول ها و دارن نسخه ی جدید که قدرت سخت افزاری بیشتری داره میدن ، این یعنی فاجعه ...

    مگه اینکه نسخه های جدید فقط کارایی رو برده باشن بالا نه قدرست سخت افزاری ، مثلا این سری برق و انرژی کمتری مصرف کنن ...

مطالب پیشنهادی