ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا مشغول توسعه یک گونه جدید و مرموز از وسایل حمل و نقل عمومی است

روز گذشته ایلان ماسک، در کشور نروژ و در جریان برگزاری یک کنفرانس مرتبط با حمل و نقل، از ایده جدیدی برای مقابله با ترافیک گفت که برای شهرهای بزرگ بسیار مفید خواهد بود. او بیان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

روز گذشته ایلان ماسک، در کشور نروژ و در جریان برگزاری یک کنفرانس مرتبط با حمل و نقل، از ایده جدیدی برای مقابله با ترافیک گفت که برای شهرهای بزرگ بسیار مفید خواهد بود. او بیان نمود که تسلا اکنون در حال توسعه این پروژه مرموز است اما حاضر نشد اطلاعات بیشتری را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

او در مورد ایده ای شبیه به اتوبوس های هوشمند و بی نیاز از راننده گفت: «ما ایده ای داریم که البته دقیقا یک اتوبوس بدون راننده و هوشمند نیست اما می تواند مشکل شهرهای بزرگ با جمعیت بالا را حل کند. وسایل نقلیه هوشمند، کلید حل کردن ترافیک هستند. نمی خواهم بیش از حد در موردش حرف بزنم، باید مراقب باشم که چه می گویم.»

تسلا اکنون در مبحث رانندگی خودکار، یک پیشتاز به شمار می آید چرا که از سال گذشته، با معرفی ویژگی Autopilot، رانندگی تقریبا خودکار را به اتومبیل هایش آورد. از سوی دیگر ماه گذشته، تسلا، از «مدل ۳» پرده برداشت و ایلان ماسک روز بعد از معرفی گفت که در انتهای سال ۲۰۱۷، زمانی که این خودرو عرضه شود، بخش های داخلی آن تغییراتی خواهند داشت و بر همین اساس گمانه زنی می شود که مدل ۳، یک خودروی کاملا بی نیاز از راننده خواهد بود.

ماسک در ادامه صحبتش گفت: «در پی حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ هستیم. گونه ای جدید از خودرو یا وسایل نقلیه وجود دارد که می تواند به راحتی اشخاص را به مقصد نهایی خودشان برساند و مانند اتوبوس ها، قرار نیست در ایستگاه های مختلف توقف کند.»

ترافیک، از آن دسته مشکلات جهانی است که ایلان ماسک به شدت تمایل به حل کردن آن دارد. پیشتر اذعان نموده بود که وقتی در ترافیک شدید شهر لس آنجلس گیر کرده، ایده «هایپرلوپ» به ذهن اش خطور نموده است.

اعتقاد شدید ایلان ماسک به آینده ای روشن برای خودروهای هوشمند و بدون راننده، مورد جدیدی نیست. سال گذشته وی بیان کرده بود که تا ۱۵ سال آینده، اگر شخصی صاحب یک خودروی هوشمند نباشد، گویی صاحب یک اسب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی