ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و گوگل به کنار گذاشتن شکایت های دوجانبه شان از یکدیگر رضایت داده اند

به نظر می رسد مایکروسافت و گوگل در راستای تلاش های اخیرشان برای پایان دادن به دعاوی حقوقی خود، شکایت دوجانبه شان از یکدیگر نزد رگولاتورهای نقاط مختلف جهان را کنار می گذارند. این دو ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

به نظر می رسد مایکروسافت و گوگل در راستای تلاش های اخیرشان برای پایان دادن به دعاوی حقوقی خود، شکایت دوجانبه شان از یکدیگر نزد رگولاتورهای نقاط مختلف جهان را کنار می گذارند.

این دو شرکت گفته اند پیش از بردن شکایت نزد رگولاتورها به شیوه ی گذشته، سعی می کنند کشمکش های احتمالی شان در آینده را بین خودشان حل و فصل کنند.

جنیفر کرایدر، سخنگوی مایکروسافت در این باره گفته است: «مایکروسافت با کنار گذاشتن شکایت خود از گوگل نزد رگولاتور موافقت کرده است؛ این بازتاب دهنده ی تغییر اولویت های حقوقی و قانونی ماست. ما به تمرکز خود روی رقابت تنگاتنگ در کسب و کار و جلب مشتری ادامه خواهیم داد».

مایکروسافت ظرف سال های اخیر برای کاستن هرچه بیشتر از نفوذ گوگل در جستجوهای اینترنتی، در جبهه های مختلفی با این شرکت دست به گریبان شده است، از جمله شکایت بردن به رگولاتورهای اروپایی با این مضمون که گوگل از موقعیت خود برای اثرگذاری بر رقابت جستجوهای اینترنتی سوء استفاده کرده است.

آتش بس میان این دو شرکت پس از حرکت های دیگری که ظرف سال گذشته توسط هر دو انجام گرفت چندان جای تعجب ندارد. دو شرکت مایکروسافت و گوگل در ماه سپتامبر گذشته حدود ۲۰ دعوی قانونی خود بر سر ثبت اختراع که در آمریکا و آلمان علیه یکدیگر مطرح کرده بودند را کنار گذاشتند. مایکروسافت نیز حمایت مالی خود از دو گروهی که علیه گوگل لابی می کردند را قطع کرد.

راب شیلکین، سخنگوی گوگل نیز در این باره گفته است: «شرکت های ما با هم شدیداً در رقابت هستند، اما خواسته ی ما این است که این رقابت در سطح محصولاتمان باشد؛ نه دعاوی حقوقی».

فاصله گرفتن از رویارویی های قانونی و رگولاتوری این دو، پس از آن صورت می گیرد که تغییراتی در رهبری ارشد هر دو شرکت اتفاق افتاد. ساتیا نادلا پس از روی کار آمدن به عنوان مدیرعامل مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۱۴، تمایل خود برای همکاری نزدیک تر با شرکتهایی که زمانی رقبای تلخی برای مایکروسافت بوده اند را بار ها نشان داده است.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل نیز ماه آگوست گذشته، و پس از تغییر و تحولاتی اساسی که منجر به شکل گیری هولدینگ آلفابت شد به این مقام دست پیدا کرد.

جدای از آتش بس اخیر میان این دو غول فناوری، گوگل هنوز با دشمنان سرسختی مواجه است، به ویژه در اروپا که اپراتور های ارتباطات مثل خیلی های دیگر نسبت به نقش پر رنگ این شرکت در نحوه ی دسترسی مردم این اتحادیه ی ۲۸ عضوی به خدمات دیجیتال، احتیاط زیادی از خود نشان می دهند.

برخی از این شرکت ها شکایت هایی مطرح کرده اند که به دو اتهام رسمی علیه گوگل از سوی مقامات اروپایی منجر شده اند.

آخرین این اتهامات که روز چهارشنبه منتشر شد ادعا می کند گوگل از تسلطش بر سیستم عامل اندروید موبایل به نفع خدمات دیجیتال خود نظیر جستجوی آنلاین علیه دیگر رقبای این خدمات سوء استفاده کرده است. اتهامات قبلی آن نیز به کسب و کار جستجوی آنلاین این شرکت بر می گردد. این در حالی است که خود گوگل هر گونه سوء استفاده را رد می کند.

چندین شرکت فناوری آمریکایی از جمله اوراکل، یلپ و اکسپدیا نیز ادعا می کنند گوگل قوانین ضد انحصار اروپا، آمریکا و چند نقطه ی دیگر را نقض کرده است.

تمرکز مایکروسافت، یعنی هدف قبلی بررسی های متعدد رگولاتورهای اروپایی، ظرف ۱۸ ماه گذشته از حمله به گوگل متوجه لابی گری پیرامون قوانین حریم خصوصی شده است؛ قوانین مهمی که می توانند کسب و کار فوق العاده رو به رشد پردازش ابری این شرکت را تقویت کنند.

مایکروسافت مدتهاست آشکارا از قوانین سفت و سخت اروپا پیرامون حریم خصوصی حمایت کرده و با این کار خود را در برابر شرکت هایی مثل گوگل و فیسبوک قرار داده است. این شرکت بارها و بارها بر همراهی خود با مواضع سرسختانه ی این اتحادیه درباره ی محافظت از داده ها تأکید ویژه ای داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی