ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشگاه استنفورد تونل باد پیشرفته ای ساخته تا پهپادهای متعادل تری تولید کند

پرنده ها در همه حالت و هر نوع شرایط آب و هوائی، حتی بادهای طوفانی هم قادر هستند تا تعادل پرواز خود را حفظ نموده و به مسیرشان ادامه دهند. اگر این موجودات توان حرف ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

پرنده ها در همه حالت و هر نوع شرایط آب و هوائی، حتی بادهای طوفانی هم قادر هستند تا تعادل پرواز خود را حفظ نموده و به مسیرشان ادامه دهند. اگر این موجودات توان حرف زدن داشتند تا کنون دانشمندان رمز موفقیتشان را پرسیده بودند و بر اساس آن محصولات جدید و کاربردی ساخته و روانه بازار می کردند. اما خب، این مساله فقط یک فانتزی و خیال است؛ اگرچه جا دارد اشاره کنیم که دانشجویان دانشکده مهندسی استنفورد اخیرا یکی از پیشرفته ترین تونل های باد دنیا را ساخته اند که به واسطه آن می توان رمز تعادل پرنده ها را کشف کرد.

این تونل جائی است که استادیاری به نام David Lentink به این دانشجویان می آموزد چگونه می توان پهپادهای متعادل تر و مقاوم تری تولید نمود.

این تونل، دستگاه تولید باد دارد که انواع مختلف باد را به شدت و سرعت های متنوع شبیه سازی می نماید. همچنین، دوربین های با قابلیت عکسبرداری با سرعت بسیار بالا هم در داخل تونل تعبیه شده تا هر بر هم خوردن بال های پرنده را هنگامی که در این محوطه پرواز می کنند، ثبت و ذخیره کند.

این موارد فقط بخشی از طرح های اجرائی گروه تحقیقاتی یاد شده است؛ آنها همچنین در حال آموزش دادن به دسته ای از پرندگان هستند تا به طور دسته جمعی در تونل پرواز نمایند تا این افراد متوجه شوند که آیا بال زدن چندین پرنده در کنار هم می تواند روی نحوه پرواز هر کدام از آنها به صورت مجزا تاثیری داشته باشد یا خیر.

بعلاوه، تجهیزاتی نیز در داخل این تونل باد کار گذاشته اند تا تمامی حرکات ماهیچه و استخوان های پرنده های در حال پرواز را نیز تحت نظارت خود گرفته و ریز به ریز تمامی حرکاتشان را موشکافی کنند.

پیرو این مسائل، Lentink اظهار داشته تمام اطلاعاتی که به این روش به دست می آیند به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم ربات های پرنده ی بسیار کارآمد و کاربردی خلق نمائیم. در آینده نیز قرار است از این تونل برای تست ماشین های پرنده-مانندی استفاده شود که خودشان تولید می کنند؛ پهپادهایی که بالی شبیه پرنده های واقعی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m.gh
    m.gh | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    واقعا خوش به حال دانشجوهای امریکایی.چه امکاناتی،چه ایده هایی.جاه طلبانه ترین و عجیب ترین ایده ها نیز جدی گرفته می شود

مطالب پیشنهادی