ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در سال گذشته ۴۰ درصد از کل درآمد کسب شده در سیلیکون ولی را به خود اختصاص داده است

پایگاه اینترنتی «SiliconValley.com» بر اساس نظرسنجی اخیر خود از شرکت های تکنولوژیک، به این نتیجه رسیده که در سیلیکون ولی، شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی موفق به کسب ۱۳۳ میلیارد دلار سود خالص در سال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

پایگاه اینترنتی «SiliconValley.com» بر اساس نظرسنجی اخیر خود از شرکت های تکنولوژیک، به این نتیجه رسیده که در سیلیکون ولی، شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی موفق به کسب ۱۳۳ میلیارد دلار سود خالص در سال ۲۰۱۵ شده اند. در این میان، سود خالص اپل در سال گذشته ۵۳.۷ میلیارد دلار اعلام شده که در واقع ۴۰ درصد از رقم اصلی و مذکور را تشکیل می دهد.

اپل همچنین از لحاظ کسب درآمد ناخالص، با درآمدی ۲۳۴ میلیارد دلاری در سال گذشته در رتبه نخست جای گرفته است. این در حالیست که شرکت پردرآمد بعدی، آلفابت بوده که البته با فاصله ای زیاد در جایگاه دوم گنجانده شده. گفتنیست که درآمد ناخالص آلفابت (گوگل) در کل سال ۲۰۱۵ به ۷۴ میلیارد دلار رسید.

لازم به اشاره است که حاشیه سود خالص از محل کسب درآمد در شرکت اپل ۲۳ درصد اعلام شده در حالی که آلفابت با ۲۱ درصد در رتبه دوم است. اپل همچنین در سال ۲۰۱۵ رکورد خود را شکست و درآمدش را ۹.۳ میلیارد دلار در قیاس با سال قبل تر افزایش داد.

اپل اکنون مبلغی بیشتر از ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه (نقدینگی) دارد و منبع یاد شده، خاطر نشان می کند که در سال ۲۰۱۵، افزایشی ۱۶ درصدی داشته است. البته این همه ماجرا نیست؛ باید به بدهی های اپل نیز اشاره داشت که اکنون مبلغ آن به ۶۴.۴ میلیارد دلار می رسد. البته بدهی های اپل در سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافتند که به این رقم رسیده اند. بیشتر این بدهی ها، از جایی ناشی شده اند که اپل، سهام خودش را دوباره از سهام داران خریداری می کند.

امسال ولی گمانه زنی می شود که ماجرا به شکل دیگری پیش رود. اینطور که تحلیلگران گزارش می دهند، درآمد اپل در سال ۲۰۱۶ یا هم سطح با سال گذشته خواهد بود و یا تقلیل اندکی در آن به وجود خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی