ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رزبری پای به دو دوربین جدید با حسگر 8 مگاپیکسلی سونی مجهز شد

از سه سال پیش که رزبری پای معرفی شد تا به امروز، تغییرات زیادی در این کامپیوتر کوچک اتفاق افتاد اما نخستین اکسسوری رسمی آن که یک ماژول دوربین 5 مگاپیکسلی Omnivision است که هنوز به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

از سه سال پیش که رزبری پای معرفی شد تا به امروز، تغییرات زیادی در این کامپیوتر کوچک اتفاق افتاد اما نخستین اکسسوری رسمی آن که یک ماژول دوربین 5 مگاپیکسلی Omnivision است که هنوز به همان شکل سابق باقی مانده.

البته این کم کاری را می توان تا حدود زیادی به پای بنیاد رزبری پای و شرکای آن نوشت که برای پایین نگه داشتن قیمت دستگاه حجم بالایی حسگر دوربین را همان ابتدا برایش خریداری کردند که تا سال ها انبارشان را پر می کرد.

براساس اعلام Eben Upton، مدیرعامل این شرکت اندوخته این حسگرها رو به اتمام است و زمان آن رسیده که اکسسوری جدید معرفی شود: دو دوربین تازه 25 دلاری که از حسگر 8 مگاپیکسلی سونی به نام IMX219 بهره می برند.

درست مانند بسیاری از تولید کنندگان بزرگ اسمارت فون و تبلت، بنیاد رزبری پای نیز در نظر دارد از تجهیزات هوشمند تصویربرداری سونی در دوربین های مادون قرمز و نور مرئی خود استفاده نماید.

IMX219 یک حسگر فوکوس ثابت دارد و می تواند عکس هایی با کیفیت 3280 در 2464 پیکسل و همچنین ویدئوهای 1080p HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه از سوژه هایش بگیرد.

بنیانگذار این شرکت اعلام کرده حسگر سونی به خاطر کیفیت تصویر بالا، طراوت و تازگی رنگ ها و عملکرد خوبش در نور کم انتخاب شده که بعد از بهینه سازی های لازم، عملکرد خوبی را با واحد پردازش گرافیکی Videocore IV رزبری پای از خود به نمایش گذاشته است.

درست مانند دیگر سخت افزارهای ارائه شده توسط این بنیاد، دوربین های جدید نیز هم قیمت نسخه قبلی شان خواهند بود و از هم اکنون امکان خرید آنها از شرکت هایی نظیر RS Components و Elements 14 فراهم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی