ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی تصمیم دارد چیپست مجتمع Rifle خود را به دیگر شرکت ها بفروشد

امروز خبر رسید که تلفن همراه Mi Max شیائومی احتمالا با چیپست خانگی همین شرکت به نام «Rifle» همراه خواهد شد. تا پیش از این، Rifle یک شایعه دور از واقعیت به نظر می رسید اما اکنون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

امروز خبر رسید که تلفن همراه Mi Max شیائومی احتمالا با چیپست خانگی همین شرکت به نام «Rifle» همراه خواهد شد. تا پیش از این، Rifle یک شایعه دور از واقعیت به نظر می رسید اما اکنون همین شایعات قوت یافته و گفته می شود که شرکت شیائومی بنا دارد تا استفاده گسترده تری از چیپست مجتمع خود با کد Rifle داشته باشد.

شیائومی تصمیم دارد چیپست Rifle را به سایر تولید کننده های موبایل بفروشد و از این طریق نیز کسب درآمد نماید. خبرگزاری Business Korea با انتشار همین گزارش، بیان می کند که از طریق تامین کنندگان قطعات توانسته به این خبر دست پیدا کند.

اینطور که گفته می شود، چیپست Rifle بر بستر تکنولوژی های توسعه یافته از سوی شرکت ARM ساخته خواهد شد و مجوز بهره گیری اش را نیز از شرکت انگلیسی دریافت کرده، اما هنوز مشخص نیست که هسته های پردازنده مرکزی چیپست Rifle به چه شکلی در آن جای خواهند گرفت و کلاک پردازشی نیز به چه صورت خواهد بود. صرفا در این میان خبر می رسد که چیپست شیائومی می تواند از لحاظ قدرت پردازشی، اسنپدراگون ۸۱۰ (پرچمدار چیپست های کوالکام در سال ۲۰۱۵) را پشت سر بگذارد اما همانگونه که ذکر شد، اطلاعات دقیق و فنی آن هنوز در دست نیست.

گمان می شود که شیائومی به علت کاهش دادن هزینه های خود در پی توسعه و استفاده از سری چیپست های Rifle است و سپس هم تصمیم دارد با دریافت حق امتیاز از سایر سازندگان ابزارهای هوشمند، آنها را در اختیارشان قرار دهد.

اقدام شیائومی مبنی بر توسعه چیپست های خانگی، چندان هم دور از انتظار نیست. رقیب شماره یک شیائومی در چین، شرکت هوآوی است که مدت هاست از چیپست های خانگی کایرین در بیشتر موبایل هایش بهره می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • RZ@
    RZ@ | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خداااایا بسه دیگه همه میخوان بشن سامسونگ ،بابا اون سامسونگه فرق میگنه با تو ، شیااومی گفتی محصولات خوبن، دیگه نه اینکه بخوای بیای رو دست سامسونگ ، یه کم دونستن حد و اندازه هم خووبه

    • میثم
      میثم | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      سامسونگ پرست

    • cvv2
      cvv2 | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      فهمیدیم بابایی برات سامسونگ خریده ?

    • رضا
      رضا | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      اوخی سامسونگ دالی ?

مطالب پیشنهادی