ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتوری 4K ویژه طراحان؛ با BL3201PT از BenQ آشنا شوید

برند BenQ از جمله برندهای شناخته شده و فعال بازار کامپیوترهای شخصی به حساب می آید که همواره محصولاتی با کیفیت را به دست کاربران رسانده. مانیتور BL3201PT این کمپانی نیز از جمله محصولات جدید و 4K آن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

برند BenQ از جمله برندهای شناخته شده و فعال بازار کامپیوترهای شخصی به حساب می آید که همواره محصولاتی با کیفیت را به دست کاربران رسانده. مانیتور BL3201PT این کمپانی نیز از جمله محصولات جدید و 4K آن است که به شکل ویژه برای طراحان و گرافیست ها به تولید رسیده و در ادامه مطلب با مطالعه بیانیه خبری که از جانب شرکت آواژنگ برای دیجیاتو ارسال شده می توانید بیشتر و بهتر با دیوایس مورد بحث آشنا شوید.

BL3201PT مانیتوری است که با تمرکز بر رفع نیاز های طراحان و گرافیست ها ساخته شده است. این مانیتور دارای حالات مختلفی همانند CAD/CAM و Animation Mode است تا طراحان حرفه ای بدون نیاز به صرف زمان های طولانی برای تنظیم مانیتور، تنها با انتخاب آن حالت ها به وضعیت نمایشی مطلوب خود دست یابند.

1

یکی از ویژگی های اساسی مانیتور برای سیستم عامل ویندوز، تراکم پیکسل آن است. اگر تراکم پیکسل کم باشد با تصویری بی کیفیت و اگر تراکم پیکسل زیاد باشد با فونت های بسیار ریز محیط ویندوز مواجه می شویم. بنابراین، هر چه تراکم پیکسل بیشتر باشد لزوما تجربه بهتری از محیط  ویندوز مایکروسافت کسب نخواهید کرد.

2

مانیتور BL3201PT از رزولوشن و تراکم پیکسلی طلایی استفاده می کند. این مانیتور با رزولوشن 3840x2160 و اندازه 32 اینچی، از نظر ارائه کیفیت تصویر مثال زدنی است. عمق رنگ ها در این مانیتور 10 بیتی بوده و البته نوع پنل صفحه نمایش نیز از نوع IPS است. پنل IPS در زمینه تولید زنگ های طبیعی و زاویه دید بهتر از انواع دیگر پنل ها بهتر عمل می کند و BenQ از آن جا که در طراحی این مانیتور، طراحان و گرافیست ها را مد نظر داشته، از این نوع پنل باکیفیت استفاده کرده است. هر چند که زمان تاخیر (response time) پنل های IPS عموما بالاتر از پنل های TN است اما برای کاربرد هایی که به کیفیت رنگ دقیق تر نیاز دارند انتخاب مناسب تری به حساب می آیند.

3

BL3201PT از تکنولوژی Flicker-free بهره می برد که باعث می شود در هنگام مدت زمان های طولانی کار با کامپیوتر، چشم خسته نشود. همچنین این مانیتور از سنسور محافظت از چشم بهره می برد. این سنسور با تشخیص نور محیط، میزان روشنایی صفحه نمایش را بر اساس شدت نور محیط تنظیم می نماید تا چشم های طراحان دچار خستگی زودهنگام نشود.

4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به نظر منم در صورتی که قیمت برابر با آیمک باشه، خریدنش هیچ توجیهی نداره چون آیمک رزولوشن بالاتری داره و درضمن با خریدنش شما فقط صاحب یک مانیتور نمیشید! بلکه یک کامپیوتر قدرتمند در کنار یک مانیتور بسیار با کیفیت را در اختیار خواهید داشت.

  • Metal
    Metal | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با وجود آيمك با وضوح دو برابر اين و قيمت تقريبا همين اندازه در داخل كه كامپيوتر هم است ! ميتوان فهميد چه ميزان قيمتش بالا است البت در داخل
    در كل بهترين خريد براي افراد كار در صوت و تصوير آيمك با وضوح راقعي 5K است كه ٧٥ درصد بيشتر از 4K است و اين مانيتور هم UHD است و 4K نيست بنابر اين نصف مانيتور 27 اينچ آيمك وضوح دارد
    تازه كيفيت پنل آيمك هم بسيار عالي است

مطالب پیشنهادی