ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایالات متحده آمریکا حملات سایبری تازه ای را علیه داعش آغاز می کند

نیویورک تایمز گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا حملات سایبری اش را علیه گروه تروریستی داعش آغاز و بدین طریق تغییر جهت گیری هایش در مبارزه با سازمان های تروریستی را اعلام نموده است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

نیویورک تایمز گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا حملات سایبری اش را علیه گروه تروریستی داعش آغاز و بدین طریق تغییر جهت گیری هایش در مبارزه با سازمان های تروریستی را اعلام نموده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، فرماندهی سایبری آمریکا اجرای این عملیات ها را بر عهده گرفته و طبق اعلام آن، هدف از این حملات هم مختل نمودن سیستم های ارتباطی داعش، جذب نیرو و انجام عملیات های مالی توسط آنهاست.

مقامات رسمی آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرده اند که به موجب اظهار نظرهای بی پرده شان در مورد انجام حملات سایبری علبه داعش بتوانند بذر تردید را در مورد امنیت ارتباطات در دل سرکرده های این گروه بکارند و به نوعی آنها را در مورد استفاده از سیستم های ارتباطی دلچرکین کنند.

کمپین تازه این فرماندهی علیه داعش توسط «تیم های ماموریت ملی» آن کلید خواهد خورد که پیشتر برای مطالعه رفتار این گروه در فضای آنلاین، تدابیر نظارتی ویژه ای را روی شبکه های ارتباطی آن پیاده سازی کردند.

هدف نهایی اما تقلید یا تغییر پیام های رد و بدل شده توسط این گروه است تا از این طریق عملیات های نظامی مختلفی عیله آنها ترتیب داده شوند و آنطور که مقامات رسمی آمریکا گفته اند، قرار است که از این حملات سایبری برای مختل نمودن مبادلات مالی داعش نیز استفاده شود.

رابرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا اوایل همین ماه به خبرنگاران اعلام کرد که «این کار تا الان انجام نشده است». در هر صورت این کمپین را می توان جدیدترین تلاش صورت گرفته برای مبارزه با حضور داعش در فضای آنلاین قلمداد کرد چراکه ظاهرا شبکه های اجتماعی ابزاری موفق در دستان این گروه بوده اند و آن را در جذب نیروهای بیشتر یاری داده اند.

البته این را هم باید اضافه نمایی که سازمان امنیت ملی آمریکا پیشتر با طرح کمپین سایبری علیه داعش مخالفت نمود و باور داشت که با این اقدام، داعش به استفاده از کانال های ارتباطی امن تری روی می آورد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز امروز قرار است که با رهبران بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان در هانوفر دیدار کند و در مورد تلاش های صورت گرفته برای محدود کردن داعش بگوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • RZ@
    RZ@ | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خدایا، تا کی دو روویی .... !!!!

مطالب پیشنهادی