ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به گیم پلی خشونت آمیز Mafia 3 و نکاتی که بازی را با نسخه های قبلی متمایز می سازد [تماشا کنید]

اگر با سبک و سیاق سری بازی Mafia آشنایی داشته باشید، می دانید که نسخه سوم آن تفاوت های فاحشی با نسخه های قبلی داشته و استودیوی Hanger 13 در تلاش بوده تا ضمن حفظ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

اگر با سبک و سیاق سری بازی Mafia آشنایی داشته باشید، می دانید که نسخه سوم آن تفاوت های فاحشی با نسخه های قبلی داشته و استودیوی Hanger 13 در تلاش بوده تا ضمن حفظ ماهیت این فرنچایز ارزشمند، تغییرات بسیاری در آن به وجود آورد. نتیجه تلاش استودیوی مورد بحث آن بوده که مافیا 3 حالا هویتی مستقل دارد و شباهت بیشتری به عناوین برتر Open World و سندباکس دارد.

روز گذشته مقاله ای برایتان نوشتیم و 13 ویژگی اصلی Mafia 3 را به تفصیل شرح دادیم اما به بهانه انتشار تریلری از گیم پلی بازی، قصد داریم مروری داشته باشیم بر مهم ترین المان های مافیا 3 که آن را از نسخه های قبلی و نیز عناوینی نظیر Grand Theft Auto V متمایز می کند.

mafia_3-4
شهرنیوبوردو: داستان مافیا 3 در شهری خیالی به نام نیوبوردو به وقوع می پیوندد که با الهام از شهر نیواورلئانز ایالات متحده ساخته شده است. در بخش جنوبی این شهر، مناطقی جنگلی و باتلاقی به چشم می خورد که با محیط رایج بازی هایی چون GTA تفاوت دارد. در هر بخش از شهر نیوبوردو، فعالیت خاصی صورت می گیرد؛ برای مثال مرکز شهر، شلوغ ترین بخش آن است که می توان ساختمان های نیمه ساز را به وفور در آن مشاهده کرد.

 

Mafia-III-Shot-03 copy
فعالیت های مجرمانه: شاید انتظار داشته باشید که بازی Mafia 3 از منظر داستانی تمرکز ویژه ای رو فعالیت های «مافیا» داشته باشد اما حقیقت امر اینجاست که دیگر چندان شاهد شخصیت هایی با لهجه ایتالیایی و کت و شلوارهای اتوکشیده نخواهید بود. شخصیت اصلی بازی که لینکلن نام گرفته، سه زیردست به نام های برک، کاساندرا و ویتو (شخصیت نسخه قبلی) دارد که می توان از آن ها در پیشبرد مراحل بهره گرفت. چنین المانی بدان جهت طراحی شده تا دوران طلایی گروه های مافیایی در اواخر دهه 60 میلادی را به نمایش بگذارد و دست گیمر از هر زمان دیگری بازتر باشد.

 

3050344-mafia3_shootout copy
سیاست: وقتی درباره سیاست صحبت می کنیم منظورمان مردانی در کت و شلوارهای گران قیمت نیست که با یکدیگر بر سر آن که کدام یک صدایش بلندتر است رقابت می کنند! در واقع داستان بازی همزمان با دو واقعه مهم در تاریخ معاصر ایالات متحده می گذرد؛ یعنی نارضایتی مردم در قبال جنگ ویتنام و درگیری بر سر حقوق مدنی سیاه پوستان. لینکولن به عنوان یک دورگه آفریقایی-آمریکایی و سرباز سابق جنگ ویتنام، خود را درست در میان این دو رویداد سیاسی می یابد.

 

Mafia-3 copy
موسیقی متن: به جرئت می توان گفت که ساخت عنوانی در رابطه با دهه 60 میلادی، بدون استفاده از موسیقی متن مناسب و سازگار با حس و حال آن دوران کاری کاملا بیهوده خواهد بود. بنابراین در مافیا 3 به دفعات موسیقی گروه هایی چون رولینگ استونز، بیچ بویز و حتی ارتا فرانکلین را خواهید شنید. یکی از شگردهای جالب استودیوی Hanger 13، استفاده داینامیک از موسیقی بوده تا در زمان مناسب، از موسیقی مناسب برای بالا بردن هیجان و بار اکشن بازی استفاده گردد.

 

3050345-mafia3_sitdown
روایت غیرخطی داستان: به گفته سازندگان، یکی از المان های جدید مافیا 3، آزادی گیمر در چگونگی پیشبرد داستان است. با فتح هر منطقه از بازی، می توان بدون دنبال کردن روندی خطی، مراحل مختلف آن منطقه را پشت سر گذاشت که امری غیرمعمول در بازی های مشابه به شمار می رود. با فتح هر منطقه، نظارت بر آن بخش را باید به یکی از زیردستان خود بسپارید و در عین حال، توازن قدرت را حفظ کنید. این بدان معناست که باید با توزیع مناسب مناطق تحت تملک میان زیردستان، همه آن ها را راضی نگه داشت.

حالا که بیش از پیش با المان های مهم مافیا 3 آشنا شدید، شما را به تماشای تریلر گیم پلی بازی دعوت می کنیم. آیا مافیا 3 می تواند دنباله ای ارزشمند بر این فرنچایز افسانه ای باشد یا مثل بسیاری از سری بازی های دیگر باید منتظر عنوانی به ظاهر جذاب اما در باطن شکست خورده باشیم؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • reza666
    reza666 | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    با سلام من این بازی. بازی کردم جدیدترین نسخه با ابدیت 8 هست که خیلی عالیه چندین بار این بازی تموم کردم ولی باز از اول میرم چون خوشم میاد از این بازی :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی