ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به زودی کروم بوک ها می توانند تقریبا تمام اپلیکیشن های اندرویدی را اجرا کنند

ظاهرا گوگل قصد دارد مرزهای میان دو پلتفرم خود را از میان بردارد و امکانی را برای کاربران سیستم عامل کروم فراهم نماید که از طریق پلی استور گوگل به اپ های اندرویدی دسترسی پیدا کنند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

ظاهرا گوگل قصد دارد مرزهای میان دو پلتفرم خود را از میان بردارد و امکانی را برای کاربران سیستم عامل کروم فراهم نماید که از طریق پلی استور گوگل به اپ های اندرویدی دسترسی پیدا کنند.

آنطور که یکی از کاربران سایت ردیت گزارش داده است، در کروم بوک هایی که از نسخه 51 سیستم عامل کروم بهره می برند به تازگی گزینه ای تحت عنوان «فعال کردن اپ های اندرویدی برای اجرا روی کروم بوک» یا Enable Android apps to run on your Chromebook در منوی تنظیمات مشاهده شده است.

این آپشن البته خیلی زود حذف گردیده اما از روی سورس کد سیستم عامل کروم می توان حدس زد که کاربران کروم بوک به زودی میتوانند به «بیش از یک میلیون» بازی و اپلیکیشن روی پلی استور دسترسی پیدا کنند.

نسخه خاصی از سیستم عامل کروم که این گزینه در آن مشاهده شده است در حال حاضر صرفا روی کانال توسعه دهندگان (Developer Channel) موجود است و آنها که موفق به فعال نمودنش شده اند می گویند که پیش از حذف خودکار این آپشن صرفا یک مطلب آموزشی برایشان نمایش داده شده است. در هر حال روشن است که مهندسان این شرکت مشغول آماده سازی چنین قابلیتی هستند و قصد دارند آن را برای ارائه در جریان کنفرانس ماه آینده Google I/O ارائه نمایند.

لازم است یادآور شویم که نخستین بار در سال 2014 میلادی بود که گوگل ارائه اپ های اندرویدی نظیر اورنوت و دوالینگو را برای سیستم عامل کروم آغاز کرد و این فرایند را در آوریل سال بعد با ارائه ابزار ARC Welder (ویژه توسعه دهندگان) به شکل گسترده تری دنبال کرد که در واقع امکان اجرای اپ های اندرویدی روی سیستم عامل کروم را فراهم می کرد.

حالا آنطور که سایت Ars Technica آورده، گزینه ای تحت عنوان ARC opt in در سورس کد سیستم عامل کروم که پیشتر به آن اشاره کردیم دیده شده که نشان می دهد این ماژول احتمالا در آینده می تواند پشتیبانی از بالغ بر یک میلیون اپلیکیشن موجود در پلی استور را به کروم بوک بیاورد.

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید، مدیران این شرکت بارها و بارها تاکید کرده بودند که دو سیستم عامل موبایلی و دسکتاپی خود را جدای از هم نگه می دارند. اما این تغییر می تواند خبر خوبی برای کاربران سیستم عامل کروم باشد چراکه به زودی می توانند به یک استور جامع تر و البته بهتر دسترسی پیدا کنند.

گوگل پلی به لحاظ تنوع نرم افزاری غنی تر است و امکان خرید از آن در کشورهای بیشتری فراهم است. علاوه بر این، به باور خیلی ها پشتیبانی آن نیز بهتر است.

crqqozuhlhyf9qsqhixh

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir212
    amir212 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگر یه توزیع دسکتاپ اندروید مینوشت گوگل
    با قدرتمند کردن لایه های امنیتی ایش
    با این حجم اپ و اقبال برنامه نویسان به اندروید کلا نسخه ویندوز برای استفاده خانگی و عادی پیچیده میشد

  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به نظرم گوگل زودتر از مایکروسافت یک پلتفرم همه جانبه خواهد داشت. البته مشخصه کار مایکروسافت به خاطر ماهیت نرم افزارا سخت تره.

مطالب پیشنهادی