ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیمارستان ها مقصد آتی گوگل گلس خواهند بود

دفعه بعدی که چشمانتان به جمال گوگل گلس روشن می شود، آن را نه روی صورت خوره های تکنولوژی و تکنیسین ها بلکه به چشم پزشک معالج تان خواهید دید. Augmedix یکی از چندین استارتاپی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

دفعه بعدی که چشمانتان به جمال گوگل گلس روشن می شود، آن را نه روی صورت خوره های تکنولوژی و تکنیسین ها بلکه به چشم پزشک معالج تان خواهید دید.

Augmedix یکی از چندین استارتاپی است که حول این پوشیدنی کامپیوتری شکل گرفت و حتی بعد از آنکه گوگل پروسه ساخت آن متوقف نمود باز هم به فعالیتش ادامه داد.

این شرکت حالا در تلاش است تا سرمایه تازه ای را جمع آوری کرده و گوگل گلس را به تاسیسات سلامتی بیشتری بیاورد. استارتاپ چهارساله ای که از آن صحبت می کنیم یکی از شرکت هایی است که با هدف ورود به بازار حوزه سلامت و درمان در سیلیکون ولی راه افتاد.

نرم افزارهای ارائه شده توسط این شرکت عمدتا برای محصولات پوشیدنی ارائه می شوند و می توانند اطلاعات پزشکی الکترونیکی بیماران را به شکلی که نیاز به استفاده از دست نباشد برای پزشکان نمایش دهند.

ایان شکیل مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: این نرم افزارها درست مقابل روی بیماران با آنها تعامل می کنند و این ما هستیم که در پشت صحنه سختی کار را بر دوشمان داریم.

این استارتاپ اما، سرمایه مورد نیازش برای این منظور را از شرکت های سرمایه گذار طلب نکرده و در عوض دست به دامن تعدادی از موسسات پزشکی نظیر ساتر هلث، دیگنیتی هلث و مواردی از این دست شده است. لازم است اضافه نماییم سال گذشته نیز شرکت مورد بحث در دور اول جذب سرمایه اش، توانست 16 میلیون دلار را دریافت نماید.

اما گروه هایی که از آنها یاد کردیم، مجموعا 100 هزار ارائه دهنده خدمات درمانی را شامل می شوند و Augmedix هم امیدوار است که همه آنها را جذب نماید، البته نه در آینده نزدیک.

در حال حاضر مشتریان این شرکت (که عمدتا هم فیزیکدانان و جراحان ارتوپدی هستند) از رقم چند صد نفر فراتر نمی روند اما Augmedix در نظر دارد که سال آینده رقم یاد شده را به «چندین هزار» برساند. آقای شکیل البته حرفی از میزان فروش شرکتش به میان نیاورد و صرفا به گفتن این جمله اکتفا نمود که «درآمد آن بالغ بر چندین میلیون دلار» است.

بد نیست اشاره کنیم که این شرکت یکی از شرکای گوگل در ساخت گلس برای مشاغل است که با هدف از میان بردن مشکلات پیش رو برای عرضه این پوشیدنی به بازار راه اندازی شد.

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، بعد از ناکامی گلس برای جلب نظر کاربران به این پوشیدنی، گوگل تصمیم گرفت که تولید آن را برای مدتی متوقف نماید اما برنامه مربوط به نسخه ویژه مشاغل همچنان ادامه یافت و آنطور که خبر رسیده تیم دست اندرکار تولید این پوشیدنی که حالا Aura خوانده می شود در تلاش است تا نسخه جدیدی از آن را برای مصارف سازمانی توسعه دهد و علاوه بر این نسخه دوم آن را هم به کاربران معمولی عرضه نماید.

وقتی گوگل گلس برای نخسین بار معرفی شد، بسیاری تصور کردند که دستگاه باید در وهله نخست به محیط های کاری نظیر بخش های بهداشت و درمان ارائه گردد. Augmedix نیز که این مساله را قبول داشت اعلام کرد 98 درصد از بیماران مشکلی با استفاده از دستگاه های واقعیت افزوده توسط پزشکان معالجشان ندارند.

در پایان باید اشاره کنیم که این شرکت خدمات خود را از طریق طیف وسیعی از محصولات سخت افزاری ارائه می کند که گلس اصلی ترینشان است (البته نسخه های اولیه آن) اما شکیل اعلام کرده «تست های میدانی» روی نسخه های نسل آتی این دستگاه در دست انجام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی