ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ بیشترین پتنت ها را دارد
تکنولوژی

سامسونگ بیشترین پتنت ها را در زمینه فناوری LTE در اختیار دارد

دفتر مالکیت های معنوی در کشور تایوان به تازگی طی یک گزارش اعلام کرده که کمپانی سامسونگ بیشترین تعداد پتنت مرتبط با فناوری ارتباطی LTE را در طی دو سال گذشته در اختیار داشته است. کره ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

دفتر مالکیت های معنوی در کشور تایوان به تازگی طی یک گزارش اعلام کرده که کمپانی سامسونگ بیشترین تعداد پتنت مرتبط با فناوری ارتباطی LTE را در طی دو سال گذشته در اختیار داشته است. کره ای ها این رتبه را در میان ۶۶ کمپانی محصولات و خدمات الکترونیکی در سرتاسر دنیا به دست آورده اند.

سامسونگ با مالکیت ۹۵۴ پتنت استاندارد در زمینه LTE و LTE-A توانسته سهمی ۱۲.۷ درصدی را به خود اختصاص دهد. پتنت های استاندارد (standard-essential یا SEP) پتنت هایی هستند که کلیه استانداردهای فعلی تولید محصولات در آنها رعایت شده باشد.

رتبه دوم در این رده بندی با ۱۱.۹ درصد در اختیار کوالکام قرار دارد. دیگر شرکت کره ای یعنی ال جی که سال قبل به طور مشترک مقام دوم را با کوالکام در اختیار داشت، امسال با سهم ۸.۳ درصدی به رتبه پنجم تنزل کرده است.

مرجع تهیه کننده این گزارش اعلام داشته که حدود ۳۵ متخصص مخابراتی، وکلای رسمی دولتی و استاد دانشگاه برای تهیه این گزارش بیش از ۷۵۱۶ پتنت ثبت شده در آمریکا را مورد بررسی قرار داده اند.

کمپانی چینی هوآوی با سهم ۵.۳ درصدی در سکوی هفتم این رده بندی جای گرفته، در حالی که اپل تنها ۱.۸ درصد کل این پتنت ها را در مالکیت خود دارد.

این مخزن غنی از تکنولوژی های انحصاری می تواند در آینده و در مسیر توسعه نسل پنجم شبکه های مخابراتی، مزیت های بالقوه ای را برای سامسونگ و شرکایش به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی