ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه چینی استیو جابز، اپل را شرکتی فاقد نوآوری می داند

«جیا یوتینگ» (Jia Yueting) مدیر عامل شرکت «LeEco» (پیشتر با نام LeTV شناخته می شد) است که از مدت ها قبل به عنوان نسخه چینی استیو جابز شناخته می شود. شرکت او هفته گذشته در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

«جیا یوتینگ» (Jia Yueting) مدیر عامل شرکت «LeEco» (پیشتر با نام LeTV شناخته می شد) است که از مدت ها قبل به عنوان نسخه چینی استیو جابز شناخته می شود. شرکت او هفته گذشته در پکن، از اولین سوپراسپرت بدون راننده خود پرده برداشت. اما امروز فرد یاد شده در مصاحبه ای گفت که تکنولوژی و محصولات اپل قدیمی شده و منسوخ هستند.

یوتینگ، رییس هئیت مدیره و مدیر عامل LeEco در حالی این را می گوید که شرکت او به «نت فلیکس چین» مشهور است چرا که LeEco در واقع یک استریم کننده فیلم و سریال تلویزیونی برای کاربران چینی است. اما همین شرکت، محصولات مختلف دیگری را نیز تولید می کند که در میان آنها می توان به موبایل، تلویزیون، دوچرخه و وسیله های حمل و نقل الکتریکی اشاره نمود.

side_view_leeco_lesee
ابرخودروی هوشمند شرکت LeEco موسوم به LeSEE

ارزش دارایی های یوتینگ اکنون بالغ بر ۴.۸ میلیارد دلار برآورد می شود. او در مصاحبه اخیرش در رابطه با اپل می گوید:

«باور داریم که تفاوت میان ما و اپل بسیار زیاد است. اپل شرکتیست که در زمینه تولید موبایل فعالیت می کند و در نهایت تمرکزی بر سخت افزار و نرم افزار دارد. LeEco یک شرکت اینترنتی است که در درجه های بعدی اولویتش، نرم افزار و سپس سخت افزار قرار دارند.

اپل اپلیکیشن های منحصر به فردی دارد که در موج ابتدایی تلفن های هوشمند، می توان گفت که انتخاب مناسبی بودند؛ زمانی که نه پردازنده های موبایلی قدرت لازم را داشتند و نه شبکه های اینترنتی سرعت لازم را. این در حالیست که اکنون در حال رسیدن به موج بعدی مقوله موبایل و اینترنت هستیم. دیگر نه مشکل قدرت محدود پردازنده وجود دارد و نه شبکه های اینترنت ضعیف هستند. در نتیجه رویکرد کنونی اپل با اپلیکیشن ها، صرفا ایجاد مانع می کند.

low-cost-android-makers-are-hurting-thanks-to-iphone-se-image-cultofandroidcomwp-contentuploads201604iphonesearray-800x620-780x605

یکی از مهم ترین دلایل پایین آمدن فروش محصولات این شرکت، کاهش روند تکنولوژی در آنها است. برای مثال، اپل در ماه گذشته آیفون SE را معرفی کرد. به عنوان شخصی که در این صنعت فعالیت می کند، می توانم بگویم که همین دستگاه از تکنولوژی های سطح پایینی برخوردار است. به نظر ما، اپل نباید چنین دستگاهی را معرفی می کرد.

این شرکت در دنیای تکنولوژی اکنون یک رهبر است و باید فناوری های پیشرفته تری را به دست کاربران برساند. پنج سال پیش آیفون یک محصول برتر بود اما دیگر آن زمان گذشته و مفهومی که آیفون توسط آن موفق شد و به پیروزی رسید، دیگر در این دوره ارزشی ندارد.

باور داریم که نسل بعدی موبایل های اینترنتی باید بازتر شوند. باید به اکوسیستم ها متصل شوند تا اینکه بخواهند سیستم بسته خود را داشته باشند. اپل اکنون شرکتی است که نفوذ و تسلط بالایی بر بازار دارد اما فقدان سیاست های همگام با اینترنت در این شرکت، موجب می شود تا ذات سیستم آن، بسته باشد و به همین دلیل، قادر نیست نوآوری های خاصی ارائه دهد.»

اگر چشم امید به نوآوری در اپل دارید، به نظر می رسد که باید تا رسیدن خودروی هوشمند این شرکت صبر کنید؛ خودرویی که طبیعتاً‌ به اندازه آیفون، آیپاد و مک فراگیر نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • farzad37j
    farzad37j | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دوستانی که در این مورد ناراحتن خوب ناراحت نشن.درست میگه دا.چقدر باید آیکون های تکراری رو کپی کنن.کپی هم نوآوری میخواد‌.اپل آیکون جدید بده میان اونوکپی میکنن و فروش بیشتر میشه

  • آریا
    آریا | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این بابا خودش کپیه بعد از عدم نوآوری اپل سخن میگه

  • farzad37j
    farzad37j | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    نظریه داده ولی به نظرم در حالت کلی خوب گفته چون واقعیت رو از یه نگاه دیگر گفته.خیلی دوست دارم اشخاصی رو که تصویر کلی رو میتونن ببینن

  • میتی
    میتی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    الان ی عده میان انتقاد میکنن

  • نیما
    نیما | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یکی نیست بهش بگه
    عزیزم ، گوشی هات رو به کردم نشون بدی فک میکنن ایفونه. رابط کاربریت خود ای او اس ـه.
    اپل هرچی هم افول کرده باشه بازم از شرکت جنابعالی خلاق تره ?

مطالب پیشنهادی