ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سفر هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 بر فراز اقیانوس ها به پایان رسید

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 سرانجام پس از ماه ها تاخیر توانست سفر خود بر فراز اقیانوس ها را به پایان برساند. در 29 فرودین ماه بود که این هواپیما پس از توقف چندین ماهه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 سرانجام پس از ماه ها تاخیر توانست سفر خود بر فراز اقیانوس ها را به پایان برساند. در 29 فرودین ماه بود که این هواپیما پس از توقف چندین ماهه به منظور انجام تعمیرات، توانست دوباره ماموریت خود را از سر گرفته و به هدفش یعنی سفر به دور دنیا را ادامه دهد. جا دارد اشاره کنیم این هواپیمای خورشیدی به دنبال انجام پرواز بدون توقف به مدت چهار روز و 21 ساعت و 51 دقیقه باتری اش داغ کرده و از کار افتاده بود.

اما بالاخره دیشب یعنی 23 آوریل به سان فرانسیسکو رسید و پس از آن نیز در ساعت سه صبح امروز در فرودگاه ارتشی Moffett Field واقع در مانتین ویو فرود آمد. طی نمودن این فاصله خیلی عجیب نیست زیرا قبل از آن «برتراند پیکارد» توانسته بود در عرض کمتر از 3 روز خودش را از هاوائی به سان فرانسیسکو (حدود 4400 کیلومتر) برساند.

بد نیست بدانید که برنامه این سفر پیمودن مسافتی برابر با 35 هزار کیلومتر است که تقسیم به ۱۲ مسافرت شده. تاکنون 8 مرحله طی شده اما قسمت های دشوارتر باقی مانده. سولار ایمپالس 2 باید تا ابتدای ماه ژوئن خودش را به نیویورک برساند و بعد از آن هم حدود 6 هزار کیلومتر را به طرف اروپا پرواز کند. پیمودنش این مسیر 5 روز به طول خواهد انجامید اما پس از آن، ماموریت سفر به دور دنیا با رفتن به سمت ابوظبی و فرود آمدن در فرودگاه آنجا به پایان خواهد رسید.

این مسافرت را نمی توان سریع ترین ماجراجوئی تاریخ نامید اما واقعیت این است که سرعت در این پروژه اصلا مهم نبوده و «آندره بورشبرگ» که مدیر این طرح و خلبان این هواپیماست و همچنین «برتراند پیکارد» هدفشان اثبات این باور بوده که با انرژی های پاک و تکنولوژی های دوستدار محیط زیست نیز می توان به غیرممکن ها دست پیدا نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی