ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مشغول تست قابلیت Handoff روی ویندوز 10 است

از زمانی که اپل قابلیت موسوم به Handoff را به OS X اضافه کرد حدودا دو سالی می گذرد. این امکان به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن های نصب شده روی سخت افزارهای مختلف (تولید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

از زمانی که اپل قابلیت موسوم به Handoff را به OS X اضافه کرد حدودا دو سالی می گذرد. این امکان به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن های نصب شده روی سخت افزارهای مختلف (تولید این شرکت) را به یکدیگر متصل کرده و با سرعت و  سهولت بیشتری تسک های در حال اجرا روی آنها را به اشتراک بگذارند. این را گفتیم تا به شما اطلاع دهیم که مایکروسافت نیز حالا مشغول تست قابلیتی مشابه به این روی ویندوز 10 است.

غول نرم افزاری بحث در مورد این پروژه که با اسم رمز رُم از آن یاد می شود را نخستین بار ماه گذشته در جریان کنفرانس بیلد خود آغاز کرد و حالا در نظر دارد امکانی را برای اپلیکیشن های ویندوز 10 فراهم نماید که از طریق بلوتوث و کلاود به دستگاه های دیگر متصل شوند و کاربر بتواند تجربه استفاده از آنها را همچنان ادامه دهد.

هنوز مشخص نیست که عملکرد پروژه رُم چطور خواهد بود اما مایکروسافت در حال تست اپلیکیشن ها براساس تکنولوژی اکس باکس اسمارت گلس خود است. به این ترتیب، اپ ها قادر خواهند بود اطلاعات را از طریق کلاود با هم به اشتراک بگذازند و حتی پیش بینی می شود که کورتانا هم در این جریان نقشی را بر عهده داشته باشد و در اشتراک گذاری اطلاعات با برخی اپلیکیشن های خاص موثر واقع شود.

این را هم باید اضافه نماییم که ظاهرا طرح های مایکروسافت به ویندوز محدود نمی شوند و این یعنی اپ های مبتنی بر iOS و اندروید نیز قادر خواهند بود اطلاعات خود را با کامپیوترهای ویندوزی در میان بگذارند.

باید اشاره کنیم که برخی از تست کنندگان ویندوز 10 در جدیدترین بیلد ارائه شده از آپدیت سالانه این سیستم عامل تنظیماتی را دیده اند که امکان فعال کردن قابلیت مذکور را فراهم می کند اما ظاهرا همه هم نمی توانند از آن استفاده نمایند.

شایان ذکر است که پیش از عرضه آپدیت سالانه ویندوز 10 که قرار شده تابستان امسال اتفاق بیافتد، مایکروسافت نسخه های تستی آن را به صورت مستمر در اختیار کاربران قرار داده، بنابراین واضح است که امکان دسترسی به این آپشن برای تست کنندگان فراهم باشد.

این شرکت همچنین قصد دارد امکانی را برای کاربران اندروید فراهم نماید که نوتیفیکیشن های خود را به پی سی های مبتنی بر ویندوز 10 بیاورند. به این ترتیب، اعلان مربوط به تماس های از دست رفته، پیام ها و مواردی از این دست روی کامپیوتری ویندوزی قابل مشاهده خواهد بود و کاربران نیز می توانند مستقیما از طریق سیستم دسکتاپی خود به آنها پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی