ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن جیمیل اندروید حالا از حساب های کاربری Exchange مایکروسافت پشتیبانی می کند

گوگل امروز اپلیکیشن جیمیل برای اندروید را با قابلیتی بسیار مهم بروزرسانی کرده: پشتیبانی از حساب های کاربری Microsoft Exchange. برای بهره مند شدن از این قابلیت لازم است که آخرین نسخه اپ جیمیل را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

گوگل امروز اپلیکیشن جیمیل برای اندروید را با قابلیتی بسیار مهم بروزرسانی کرده: پشتیبانی از حساب های کاربری Microsoft Exchange. برای بهره مند شدن از این قابلیت لازم است که آخرین نسخه اپ جیمیل را همین حالا از گوگل پلی دانلود کنید. البته در صورتی که نسخه جدید هنوز در دسترس تان قرار نگرفته نگران نباشید. گوگل اعلام کرده که ممکن است دسترسی همه کاربران اندروید به این بروزرسانی، حداقل تا سه روز آینده به طول بینجامد.

پشتیبانی از حساب های کاربری Exchange مایکروسافت در جیمیل، موضوع چندان جدیدی نیست. مدت هاست که دیوایس های نکسوس گوگل به چنین قابلیتی دسترسی دارند. اما از امروز تمامی کاربران اندروید می توانند محتوای حساب های کاربری Exchange خود را به محیط جیمیل بیاورند. گفتنی است که این محتوا شامل ایمیل ها، مخاطبین و اطلاعات تقویم در حساب های Exchange مایکروسافت می شوند.

سرورهای Exchange نخستین بار با هدف ارسال نامه های درون سازمانی در مایکروسافت آغاز به کار کردند، اما اندکی بعد در دسترس عموم نیز قرار گرفتند. مدتی بعد، مایکروسافت برای رسیدگی و تمرکز بیشتر بر سرویس آتلوک پشتیبانی از کلاینت ایمیل Exchange را متوقف کرد، اما سرورهای آن کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند.

در بسیاری از شرکت ها و ادارات، Exchange هنوز هم به عنوان ابزاری استاندارد برای ارسال و دریافت ایمیل های کاری و همگام سازی مخاطبین و رویدادهای تقویم به حساب می آید. به همین خاطر گوگل تصمیم گرفته تا پشتیبانی از آن را به سرویس محبوب ایمیل خود اضافه کند تا کارمندان شرکت ها بتوانند در عین خواندن ایمیل های شخصی، ایمیل های کاری خود را هم در محیط جیمیل مطالعه کنند.

مضاف بر حساب های کاربری Exchange، اپ جیمیل برای اندروید از حساب های کاربری آتلوک، یاهو میل و دیگر حساب های IMAP/POP نیز پشتیبانی به عمل می آورد تا برای چک کردن ایمیل ها نیاز به نصب چندین اپلیکیشن مستقل نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی