ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ZBOX Mini PC آشنا شوید؛ کوله پشتی کوچکی که امکان تجربه واقعیت مجازی را در هرجا مهیا می سازد

شاید یکی از بزرگ ترین محدودیت های هدست های قدرتمند واقعیت مجازی مانند HTC Vive و آکیلس ریفت این باشد که باید دائما آنها را به سخت افزاری متصل کرد که نه تنها به اندازه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

شاید یکی از بزرگ ترین محدودیت های هدست های قدرتمند واقعیت مجازی مانند HTC Vive و آکیلس ریفت این باشد که باید دائما آنها را به سخت افزاری متصل کرد که نه تنها به اندازه خود هدست قیمت دارند، بلکه برای کاربر در استفاده مداوم از هدست محدودیت ایجاد می کنند. خوشبختانه کمپانی Zotac چاره ای برای این مشکل اندیشیده و از ZBOX Mini PC رونمایی کرده: کامپیوتری کوچک که در کوله پشتی جای می گیرد.

Zotac در بلاگ رسمی خود نوشته که با ZBOX Mini PC دیگر لازم نیست نگران سیم های بلند هدست های واقعیت مجازی و پیچیدن آن ها به دور پایتان باشید. Zotac هم چنین ویدیویی منتشر کرده که در آن، تجربه واقعیت به دو صورت متصل و غیرمتصل به شکل همزمان نمایش داده می شود.

همان طور که در ویدیو می توان دید، نفر سمت چپ، هنگام چرخش 360 درجه در محیط واقعیت مجازی دچار مشکل شده و سیم های هدست، امکان حرکت آزادانه را از وی سلب کرده اند. با این حال در سمت راست، تصویر مردی دیده می شود که به کمک ZBOX Mini PC به راحتی به اطراف حرکت کرده و از تجربه کاربری هدست Vive لذت می برد.

کمپانی Zotac اگرچه ZBOX Mini PC را به صورت رسمی معرفی کرده اما جزییات زیادی درباره آن به اشتراک نگذاشته. برای مثال نمی دانیم که کوله پشتی مورد بحث چقدر وزن دارد، چه زمانی به بازار خواهد آمد و البته چه قیمتی برای آن در نظر گرفته شده است. اما با این اوصاف، به نظر می رسد که Zotac ایده ای بسیار هوشمندانه برای افزایش کارایی تکنولوژی واقعیت مجازی دارد و بعید نیست که نسل بعدی هدست ها به همراه چنین کوله ای عرضه گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • صدرا
    صدرا | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بچه هامون بهمون خواهند خندید بخاطر این که مجبور بودیم برای واقعیت مجازی کیفیت پایین همچین کوله ای حمل کنیم:)

مطالب پیشنهادی