ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی حدس فیلم؛ چالشی برای دوستداران سینما

حدس فیلم مصداق بارز ایده های خوب و جذابی است که در مرحله پیاده سازی خیلی موفق ظاهر نشدند. حتی هسته اصلی گیم پلی بازی هم خیلی کلیشه ای بوده و نمونه های مشابه بسیار ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

حدس فیلم مصداق بارز ایده های خوب و جذابی است که در مرحله پیاده سازی خیلی موفق ظاهر نشدند. حتی هسته اصلی گیم پلی بازی هم خیلی کلیشه ای بوده و نمونه های مشابه بسیار زیادی از آن در بازار شلوغ پلتفرم های موبایل وجود دارد. اما با تمام این حرف ها، سایبرکد به گونه ای ساختمان المان های رنگ و رو افتاده این سبک را بازسازی کرده که همچنان تجربه بازی می تواند لذت بخش باشد.

حدس فیلم را می توان به یک پانتومیم تصویری توصیف کرد. با این تفاوت که شما تنها نقش مقابل را داشته و بدون هیچ گونه محدودیت زمانی باید پاسخ درست را بدهید. مکانیزم گیم پلی بازی بدین صورت است که در آن تصویری از چند شیء گوناگون به گیمر نشان داده شده و او باید با ترکیب نام آنان، در کنار کمی خلاقیت، اسم فیلم را حدس بزند.

اولین چیزی که در حدس فیلم خیلی تو ذوق می زند، منوی بسیار بد آن با رنگ بندی عجیبش است. متاسفانه این مشکل تنها به همین قسمت محدود نشده و در مراحل هم به جای یک طراحی خوش ذوق تر، با ساده ترین آبجکت های ممکن طرف هستیم. دیگر ایراد بزرگ بازی پیرامون آزاد نبودن تمام مراحل آن می چرخد.

حدس فیلم - بازی
بازی برای صفحه لمسی خیلی خوب بهینه نشده و امکان دارد در ابتدا کمی اذیت شوید.

شاید در کافه بازار حدس فیلم به عنوان یک اثر رایگان شناخته شود، اما بازی تنها تا مرحله پنجم در دسترس بوده و برای رویایی با چالش های بیشتر مجبورید پول پرداخت کنید. طبیعتا این سیاستی که استودیو سازنده نسبت به اثر خود در پیش گرفته باعث خواهد شد تا بازیکنان زیادی از بازی زده شوند. البته همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم،  ایده اصلی حدس فیلم به قدری لذت بخش است که می تواند بازیکنان زیادی را ترغیب به پرداخت هزینه کند.

ما هم که نتوانستیم خودمان را کنترل کنیم، تصمیم گرفتیم در تیم کشی دسته دوم را انتخاب نماییم. پس از این که بازی را تمام کردیم، نکته ناراحت کننده تعداد کم مراحل بازی بود که در کنار سادگی بالای برخی از آنان، زمان گیم پلی را بسیار کاهش می دهد. برای درک بهتر این موضوع، تمام زمانی که ما صرف بازی کردیم به نیم ساعت هم نرسید.

شاید با دیدن جمله بالا ما را به مدعی بودن محکوم کنید، اما وقتی مرحله آخر بازی تصویری از پنج ستاره نشان داده و می گوید نام فیلم را حدس بزن، واقعا انتظار دارید پاسخ ندهید؟ ولی از حق نگذریم برخی مراحل به قدری هوشمندانه طراحی شده اند که پس از یافتن پاسخ، از شدت ذوق، لبخندی روی لبان تان سبز می شود.

حدس-فیلم-بازی
دو تا از خلاقانه ترین مراحل بازی. تا یادمان نرفته بگوییم اگر حرفی را اشتباه بنویسید مجبورید روی دوباره کلیک کرده و از اول کلمه را تایپ کنید. برای نام های طولانی این مسئله کمی اذیت می کند.

اگر بخواهیم قبل از جمع بندی مطلب نگاهی به بخش موسیقی مطلب بیندازیم، باید بگوییم در این قسمت هم کم کاری مشاهده شده و در طول تمامی مراحل تنها یک موسیقی پخش می شود. کاش سازنده در هر مرحله، موسیقی مرتبط با فیلم را می گذاشت تا هنگام انجام بازی بتوانیم آن را گوش کنیم.

روی کلمه «هنگام» تاکید کردیم چون براساس اطلاعات بازی در صفحه کافه بازار، پس از حل کردن مراحل میتوانید توضیحاتی از فیلم را مشاهده نموده و موسیقی قسمتی از آن را دانلود کنید. البته ما هر چه گشتیم نتوانستیم چنین چیزی را پیدا کنیم.

حدس فیلم واقعا اثر قابل احترامی است و توصیه می کنیم برای دیدار نزدیک با ایده های جذابش بازی را دانلود کنید. تمام مشکلات بالا را هم گفتیم تا استودیو سازنده با بهتر کردن اثر خود بازیکنان بیشتری را جذب کند. امیدواریم به واسطه آپدیت ها گوناگون شاهد عنوان زیباتری باشیم.

حدس فیلم

حدس فیلم

سازنده: سایبرکد قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Lucky
    Lucky | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    رنگ بندی منو ها دقیقا همون رنگ بندی هستش که توی بک گراند بازی استفاده شده . و این رنگ ها ناخود آگاه باعث جذب بیننده میشه .به نظرم یکی از مهمترین و بهترین قسمت این بازی گرافیک و رنگ بندی بازی بود . موفق باشید

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خب چرا معرفیش کردین

مطالب پیشنهادی