ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سال آینده کلیه تلفن های هوشمند عرضه شده به بازار هند برای حفظ امنیت زنان باید دکمه اعلام خطر داشته باشند

در سال های اخیر خبرهای نگران کننده ای از تعرض و تجاوز به زنان در هند منتشر شده است که نگرانی مردم محلی و جوامع بین المللی مدافع حقوق زنان را در پی داشت. در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

در سال های اخیر خبرهای نگران کننده ای از تعرض و تجاوز به زنان در هند منتشر شده است که نگرانی مردم محلی و جوامع بین المللی مدافع حقوق زنان را در پی داشت. در برهه ای حتی اوضاع آنقدر خطرناک می نمود که بسیاری گردشگران ترجیح دادند از دور شاهد زیبایی ها و جاذبه های این کشور باشند و برای مدت کوتاهی هم که شده دور سفر به آن را خط بکشند.

همین نگرانی ها باعث شد که طبق دستورالمعمل تازه وزارت مخابرات این کشور که همین هفته هم اعلام شد، در راستای طرح ارتقاء امنیت زنان در هند، کلیه تلفن های هوشمند عرضه شده به بازار این کشور دکمه ای برای اعلام خطر داشته باشند و این قانون از سال آینده در هند لازم الاجرا خواهد بود.

طبق گزارش بلومبرگ، تولید کنندگان تلفن هوشمند براساس این قانون موظف هستند که نوعی قابلیت اعلام وضعیت اضطراری را در محصولات خود تعبیه نمایند که با فشردن دکمه 5 یا 9 کیبورد هم بشود آن را فعال کرد.

افزودن این قابلیت به تلفن های همراه از یک ژانویه سال 2017 میلادی اجباری اعلام شده در حالی که پیاده سازی سیستم های رهگیری GPS روی این محصولات از ابتدای سال 2018 اجباری خواهد بود.

محض اطلاع شما باید بگوییم که طبق گزارشات تنها در سال 2014 میلادی، بالغ بر 330 هزار مورد خشونت علیه زنان در هند گزارش شد که نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش نشان می دهد.

همین ناامنی و آمار نگران کننده، شرکت های مختلف را بر آن داشت تا اپلیکیشن ها و سرویس های متنوعی را برای اعلام شرایط اضطراری توسط زنان به بازار این کشور عرضه نمایند. مانیکا گاندی وزیر زنان و پرورش کودکان هند یکی از اصلی ترین چهره هایی است که پیاده سازی این طرح را پیشنهاد داد و مسرانه آن را تا مرحله اجرا دنبال کرد.

راوی شانکار پراساد وزیر ارتباطات هند نیز در این باره گفت: هدف تکنولوژی این است که زندگی انسان را بهبود بدهد و چه چیز بهتر از آنکه فناوری را در جهت ارتقاء امنیت زنان به کار ببریم.

هنوز مشخص نشده که با فشردن  این دکمه قرار است تماس تلفنی زنان هندی با کدام نهاد یا سازمانی برقراری شود. جالب است بدانید که هند هیچگونه سیستم اورژانس فراگیری نظیر خط 115 خودمان ندارد و در مقابل چهار خط تلفنی مختلف را برای شرایط گوناگون تعریف کرده. در همین راستا، ماه گذشته مقامات رسمی این کشور اعلام کردند که امسال یک شماره تماس اضطراری متمرکز با رقم 112 را راه اندازی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • a.h
    a.h | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خب جایی که دین خدا اجرا نشه همینطور میشه. اینا به جا این کارا برن خدا رو بشناسن بهتره

  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    چقد خطرناک!!!

  • سید مهدی
    سید مهدی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به مناسبت ترند شدن wheniwas# در توییتر ?

مطالب پیشنهادی