ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کنترلر U-شکلی که نینتندو پتنت آن را به ثبت رسانده، چه کاربردی خواهد داشت؟

هفته گذشته یکی از کاربران وب سایت NeoGaf خبر از ثبت پتنتی برای کنترلری U-شکل از سوی نینتندو داد. گفته می شود که این پتنت در ماه اکتبر 2014 به ثبت رسیده و ظاهر نینتندو ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

هفته گذشته یکی از کاربران وب سایت NeoGaf خبر از ثبت پتنتی برای کنترلری U-شکل از سوی نینتندو داد. گفته می شود که این پتنت در ماه اکتبر 2014 به ثبت رسیده و ظاهر نینتندو برنامه دارد تا این کنترلر حرکتی را به همراه سنسورهای سلامت-محور مانند ژیروسکوپ و سنسور حرارتی به بازار بفرستد.

در توضیحات پتنت مورد بحث آمده که کنترلر جدید قرار است در حرکات ورزشی و سلامت-محور مورد استفاده قرار گیرد. حتی با وجود توضیحات نینتندو در پتنت، باز هم نمی توان با قطعیت گفت که کنترلر U-شکل ژاپنی ها چه کاربردی دارد، اما می توان حدس هایی زد:

  1. نوعی کنترلر سلامتی که احتمالا با کنسول بزرگ بعدی نینتندو با نام رمز NX سازگاری خواهد داشت. NX قرار است تا پایان سال جاری میلادی به بازار آید و نینتندو آن را کنسولی «منحصر به فرد و متفاوت» خوانده؛ کنسولی که صرفا در نقش نسخه ارتقایافته Wii یا Wii U ظاهر نخواهد شد.
  2. دستگاهی غیر پوشیدنی که احتمالا برای پلتفرم سلامتی «کیفیت زندگی - Quality of Life» نینتندو ساخته شده است. نینتندو برای اولین بار در سال 2014 این پلتفرم را معرفی کرد و اعلام نمود باید در آوریل 2015 منتظر راه اندازی اش باشیم، البته این اتفاق هیچ وقت به وقوع نپیوست و هنوز نمی دانیم چه بر سر پروژه کیفیت زندگی آمده.
  3. یکی دیگر از احتمالات این است که نینتندو در حال ساخت هدستی واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده باشد و از این کنترلر دستی برای آن ها استفاده کند. فراموش نکنیم که نینتندو اولین کمپانی گیمینگی بود که پا در حوزه واقعیت مجازی گذاشت. این کمپانی ژاپنی در سال 2005، از کنسولی به نام Nintendo On رونمایی کرد که قرار بود به همراه هدستی واقعیت مجازی به دست مخاطبان برسد. با این حال تکنولوژی هنوز به مرحله ای نرسیده بود که نینتندو بتواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند و پروژه Nintendo On کنسل شد.
  4. شاید هم بتوان گفت که پتنت جدید هیچ اهمیتی ندارد. در واقع کمپانی های بزرگ همواره پتنت های مختلفی ثبت می کنند که بسیاری از آن ها به مرحله توسعه و تولید نمی رسند. بنابراین و با توجه به سابقه نینتندو در ثبت پتنت های عجیب و نامانوس، جای تعجب ندارد اگر کنترلر U-شکل هیچوقت راه خود را به بازار پیدا نکند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی