ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارپا مشغول ساخت نفربَرهای زرهی هوشمندتر و سریع تر برای ارتش آمریکاست

در میان تهدیدات پیش روی نیروهای آمریکایی مستقر در خاور میانه، مواد منفجره دست ساز شاید اصلی ترینشان باشند و در پاسخ به همین تهدید، مدتی است که نفربرهای زره پوش این کشور انعطاف پذیری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

در میان تهدیدات پیش روی نیروهای آمریکایی مستقر در خاور میانه، مواد منفجره دست ساز شاید اصلی ترینشان باشند و در پاسخ به همین تهدید، مدتی است که نفربرهای زره پوش این کشور انعطاف پذیری بیشتری در برابر این بمب ها پیدا کرده اند.

اما توانایی خودروهای زرهی نظیر MRAP در مقابله با قدرت یک انفجار به بهای کم شدن سرعت حرکت آنها، مانورپذیری، بالا رفتن میزان مصرف سوخت و در نهایت زیاد شدن هزینه توسعه و ساخت شان تمام شده است.

به همین خاطر است که دارپا اخیرا قراردادی را با هشت موسسه مختلف در آمریکا به امضا رسانده تا از آنها در توسعه نسل آتی نفربرهای زرهی هوشمند با وزن کمتر و سرعت و چالاکی بیشتر کمک بگیرد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

همانطور که در ویدئوی بالا می بینید این خودروهای مفهومی بسیار شبیه به همان وسایل نقلیه زرهی هستند که در میدان های نبرد مورد استفاده قرار می گیرند با این همه، آنقدر سبک هستند که می شود آنها را با استفاده از هلی کوپترهای  چینوک حمل کرد. در واقع آنطور که در ویدئو به تصویر کشیده شده است این وسایل قادر خواهند بود روی 95 درصد از خشکی ها به راحتی حرکت نمایند (سطوح پست یا ارتفاعات) و از همین متوقف نمودن آنها با استفاده از تکنیک های مرسوم از قبیل منفجر کردن پل غیر ممکن خواهد بود.

دارپا همچنین پیش بینی کرده خودروهای زرهی مورد بحث که GXV-T نام دارند، به صورت  خودکار بتوانند تهدیدات پیش روی خود را تشخیص داده و آنها را کنار بزنند و از این رو، مزیتشان صرفا به تحمل انفجارها خلاصه نمی شود.

این سازمان همچنین در نظر دارد دستیارهای رانندگی نیمه خودکاری را هم درون این خودروهای زرهی تعبیه کند که بسیار شبیه به کابین های خلبانی در هواپیماهای مدرن هستند. ویدئوهای اچ دی 360 درجه و فید دیتا برای ایجاد هوشیاری بیشتر در مورد شرایط محیطی از دیگر مشخصه های این خودروهای زرهی خواهد بود. نکته پایانی که باید به آن اشاره گردد این است که GXV-T سطوح مختلفی از تکنولوژی های استتاری را در خود دارد تا در حد ممکن هیچگونه ردپایی از انرژی اش را در محیط باقی نگذارد.

هم ارتش ایالات متحده آمریکا و هم نیروهای دریایی این کشور علاقمندی خود را به خرید این خودروهای زرهی اعلام نموده اند هرچند که هنوز جدول زمانی خاصی برای تولید آنها تدوین نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سهند
    سهند | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مگر اینکه از دو روش فرمان دادن استفاده بشه

  • سهند
    سهند | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    آقا این ماشین ،فرمان دادنش تو ارتفاع های مختلفی که بازو ها ایجاد میکنن مشکل ایجاد میکنه ها

  • s.s.b
    s.s.b | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    چه جوری میتونه از این سطح بالا بره ؟

مطالب پیشنهادی