ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت Getty Image از گوگل به دلیل نقض کپی رایت

Getty Image اخیرا اعلام کرده که قصد دارد شکایت نامه ای رسمی علیه گوگل و شیوه نمایش تصاویر در نتایج جستجوگر این غول تکنولوژی تنظیم کند و در اختیار کمیسیون اروپا بگذارد. ظاهرا Getty Image ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

Getty Image اخیرا اعلام کرده که قصد دارد شکایت نامه ای رسمی علیه گوگل و شیوه نمایش تصاویر در نتایج جستجوگر این غول تکنولوژی تنظیم کند و در اختیار کمیسیون اروپا بگذارد. ظاهرا Getty Image از اینکه گوگل تصاویری با کیفیت بالا را در جستجوگر تصویر خود به نمایش در می آورد، ناراضی بوده و آن را نقض کپی رایت می داند.

آژانس مورد بحث در ایمیلی به رسانه ها گفته که گوگل در سال 2013، سیاست ها و سرویس خود را تغییر داده و دیگر کاربر را به صورت خودکار به لینک منبع تصویر هدایت نمی کند. این موضوع از آن لحاظ Getty Image را تحت تاثیر قرار می دهد که دیگر نیازی نیست کسی وارد سایت آن شود و از طریق جستجوگر گوگل، تصاویر دریافت می شوند.

Getty کمپانی گوگل را به «حمایت از تخلفات و به تبع آن، نقض گسترده کپی رایت» متهم کرده و می گوید که اهالی مانتین ویو باعث می شوند تا کاربران به صورت ناخواسته قوانین کپی رایت را زیر پا بگذارند. بنابراین Getty اساسا در تلاش است بگوید که مردم هنگام جستجو برای موضوعی خاص، متوجه نمی شوند برخی تصاویر نمایان شده در جستجوگر گوگل، از حقوق مادی و معنوی خاصی برخوردار هستند.

این اولین باری نیست که Getty و گوگل مشکلات شان را به اتحادیه اروپا می کشانند و پیش از این، Getty در سال 2015 به پرونده ای در اتحادیه اروپا پیوست که سرویس های جستجوگر گوگل را مورد بررسی قرار می داد. باید خاطر نشان کرد که گوگل کماکان واکنشی به این شکایت Getty نشان نداده و باید منتظر ماند و دید که این ماجرا به کجا می کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • chorKHUF A
    chorKHUF A | ۷ آبان ۱۳۹۵

    گوگل؟ نقص قانون کپی رایت؟:google:

مطالب پیشنهادی