ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احتمال خرید شرکت ها توسط اپل
تکنولوژی

تیم کوک: دست ما برای خرید شرکت های بزرگ و کوچک همیشه باز است

تیم کوک مدیرعامل اپل در خلال  کنفرانس ارائه گزارش درآمد سه ماهه اول 2016 این شرکت که با خبرهای نه چندان دلچسبی برای سرمایه گذاران همراه بود، به طور تلویحی اعلام داشت که شرکتش همچنان به دنبال پیدا کردن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

تیم کوک مدیرعامل اپل در خلال  کنفرانس ارائه گزارش درآمد سه ماهه اول 2016 این شرکت که با خبرهای نه چندان دلچسبی برای سرمایه گذاران همراه بود، به طور تلویحی اعلام داشت که شرکتش همچنان به دنبال پیدا کردن هدف هایی برای خریدن است. یعنی این که بعید نیست در آینده شاهد خریدهایی حتی بزرگتر از Beats با ۳.۱ میلیارد دلار هزینه باشیم.

کوک در این رابطه گفت:

«ما هر روز بازار را رصد می کنیم تا ببینیم چه چیزی می تواند به تعالی کارهایی که در حال انجامشان هستیم کمک کند، و یا این که کدام یک می تواند مسیر ما را برای ورود به حوزه هایی که مشتاق هستیم تسهیل کند. بنابراین همانطور که در گذشته گفته ام، هیچ حد و مرزی برای بررسی های ما وجود ندارد. ما به طور قطع به دنبال خریدهایی بزرگتر از آنچه تا امروز انجام داده ایم، هستیم.»

او در ادامه صحبت هایش اعلام کرد که اپل طی یک سال گذشته ۱۴ کمپانی کوچک و بزرگ را به مالکیت خود درآورده است. نکته کلیدی اینجاست که این شرکت هیچ کمبودی از بابت میزان مشتری و درآمد ندارد، چراکه هردوی آنها را به وفور در اختیار دارد، بنابراین تنها با این هدف به دنبال خرید شرکت های تازه است که تکنولوژی ها و استعدادهای جدیدی را برای مدیریت بهتر این دو سرمایه در اختیار بگیرد.

به نظر می رسد کوک در این صحبت ها اشاره ای هم به ورود اپل به صنعت تولید خودرو داشته است. آنجایی که می گوید «...و یا این که کدام یک می توانند مسیر ما را برای ورود به حوزه هایی که مشتاق هستیم تسهیل کند...»

علاوه بر اینها، مدیرعامل این غول دنیای تکنولوژی در اوایل سال جاری میلادی گفته بود که آنها برای خرید سایر کمپانی ها هرگز به بزرگی و قیمتشان نگاه نمی کنند، بلکه اولویت اول کارآمدی این خرید است. بنابراین هنوز هم می توان به شایعاتی که مدتی قبل پیرامون تمایل اپل به خرید دراپ باکس به گوش می رسید اعتنا کرد.

اهالی کوپرتینو در حال حاضر ۲۵۰ میلیارد دلار پول نقد در حساب های خود دارند که با آن می شود هر طعمه جذاب یا رقیب بالقوه ای را به راحتی بلعید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Beautiful Mind
    Beautiful Mind | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دستت بازه ولی هر چیزی و با پول نمیشه خرید.شرکت هایی که به خود باوری وبه اعتماد رسیدن خود فروشی نمیکنن که تو بتونی بخریشون

مطالب پیشنهادی