ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد اپل از سرویس های اینترنتی بیشتر از فروش کامپیوترهای مک بوده است

امروز تنها نقطه درخشان کارنامه سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ اپل از وضعیت مالی اش، مربوط می شد به «سایر محصولات». درآمد سرویس هایی نظیر iTunes، اپل موزیک، اپ استور و سرویس های اینترنتی بالغ بر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

امروز تنها نقطه درخشان کارنامه سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ اپل از وضعیت مالی اش، مربوط می شد به «سایر محصولات». درآمد سرویس هایی نظیر iTunes، اپل موزیک، اپ استور و سرویس های اینترنتی بالغ بر ۲۰ درصد به نسبت درآمد کسب شده در دوره مشابه در سال گذشته افزایش داشت. این دگرسویی، نشان از آن دارد که اپل اکنون قادر است درآمدی مناسب از سرویس هایی که ارائه می دهد، داشته باشد و البته بیشتر به یک کمپانی اینترنتی شباهت پیدا کند.

نکته دیگری که وجود دارد و باید به آن اشاره داشت، این است که درآمد حاصل شده از همین سرویس ها، بالاتر از درآمد کسب شده ی اپل از فروش کامپیوترهای مک بوده است. این در حالیست که شرکت مورد بحث خبر داد که درآمد App Store در قیاس با مقطع مشابه در سال گذشته میلادی، ۳۵ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر، پلتفرم رایانش ابری اپل موسوم به iCloud نیز افزایش در استفاده را نشان می دهد.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت مورد بحث گفت: «بهره گیری از Apple Pay به شکل فزاینده ای افزایش داشته است.» وی همچنین خاطر نشان کرد که بیش از ۱ میلیون کاربر به شکل هفتگی از آن بهره می جویند.

همانگونه که ذکر شد، درآمد اپل از سرویس های اینترنتی اش اکنون بیشتر از فروش کامپیوترهای مک بوده است و این برای شرکتی که توسط فروش همین کامپیوترها به نقطه کنونی دست یافته، مسئله ای قابل توجه به شمار می رود. اپل عنوان نمود که فروش مک در مقایسه با سال گذشته مشمول ۱۲ درصد کاهش شده، اما مدیر ارشد مالی اپل باور دارد که با وجود شرایط بازار کامپیوترهای شخصی و افول آنها، اپل همچنین بهترین عملکرد را در این حوزه دارد.

اپل هفته ی گذشته مک بوک ۱۲ اینچی اش را به شکل جزیی بروز رسانی کرد اما هنوز مک بوک پرو باقی مانده و باید دید شرکت مورد اشاره چه تصمیمی برای این دسته از لپ تاپ های پرقدرت خود گرفته و آیا می تواند با جذابیت بخشیدن بیشتر به آنها، فروش مک هایش را افزایش دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی