ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس 46 در اندروید از نصب افزونه های نامعتبر جلوگیری به عمل می آورد

موزیلا ساعاتی پیش نسخه 46 مرورگر اختصاصی اش فایرفاکس را در پلی استور منتشر کرد. در این نسخه علاوه بر رفع باگ ها و مشکلات نسخه های قبلی، تغییرات کوچکی در راستای ارتقای امنیت مرورگر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

موزیلا ساعاتی پیش نسخه 46 مرورگر اختصاصی اش فایرفاکس را در پلی استور منتشر کرد. در این نسخه علاوه بر رفع باگ ها و مشکلات نسخه های قبلی، تغییرات کوچکی در راستای ارتقای امنیت مرورگر نیز صورت پذیرفته تا کاربران با اطمینانی بیشتر و خیالی راحت به مرور وب با آن بپردازند.

نکته مهمی که پیش از نصب فایرفاکس 46 باید به آن توجه داشته باشید این است که نسخه جدید دیگر از اندروید Honeycomb (3.2.6) پشتیبانی نمی کند. بنابراین اگر گجت شما مبتنی بر این نسخه اندروید قدیمی است نمی توانید فایرفاکس 46 را در آن نصب کنید و ناچار به استفاده از ورژن 45 و نسخه های پیش از آن هستید. به گفته موزیلا کاربران گجت های مبتنی بر اندروید Gingerbread (2.3.7) نفرات بعدی هستند که موزیلا پشتیبانی از آنها در مرورگر فایرفاکس را قطع خواهد کرد.

اما به تغییرات صورت گرفته در فایرفاکس 46 بپردازیم. از این نسخه به بعد، کاربران می توانند صفحات اینترنتی را برای مرور آفلاین در زمانی دیگر ذخیره سازی (کَش) نمایند. وجود این گزینه مطمئنا کارایی فایرفاکس در زمان عدم دسترسی به اینترنت را به شدت افزایش خواهد داد. مورد دیگر، پیروی فایرفاکس از سیستم صدور دسترسی جدید اندروید مارشملو است که حالا به جای دادن دسترسی های لازم در مرحله ابتدایی نصب مرورگر، حالا باید به آنها در قالب پنجره های پاپ آپ و مجزا و در حین کار با مرورگر دسترسی بدهید.

همچنین در راستای ارتقای امنیت مرورگر نیز فایرفاکس در این نسخه از نصب افزونه های نامعتبر جلوگیری به عمل می آورد. مضاف بر این کاربران از این به بعد می توانند به دو گزینه تاریخچه و بوکمارک ها در منوی اصلی فایرفاکس نیز دسترسی داشته باشند. نسخه 46 این مرورگر را می توانید همین حالا با مراجعه به گوگل پلی دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی