ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از تعهدش به ویندوز موبایل ۱۰ در سال های پیش رو می گوید

«تری میرسون» (Terry Myerson)، مسئول توسعه ویندوز ده در مایکروسافت، امروز با وب سایت Windows Central مکاتبه ای از طریق ایمیل داشته و در مورد سیاست های این شرکت در خصوص «ویندوز ۱۰ موبایل» گفته است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

«تری میرسون» (Terry Myerson)، مسئول توسعه ویندوز ده در مایکروسافت، امروز با وب سایت Windows Central مکاتبه ای از طریق ایمیل داشته و در مورد سیاست های این شرکت در خصوص «ویندوز ۱۰ موبایل» گفته است.

متن ایمیل آقای میرسون به شرح زیر است:

درک می کنم که از سوی منابع مختلف و برخی همکاران، نگرانی هایی را در مورد تعهد مایکروسافت به کسب و کار موبایل شنیده اید.

اجازه بدهید کاملا شفاف سخن بگویم: ما به آوردن ویندوز ده به موبایل ها و دستگاه هایی با نمایشگر کوچک که از پردازنده های ARM استفاده می کنند، کاملا متعهد هستیم.

اکنون در مرحله توسعه نسل بعدی محصولات خود قرار گرفته ایم و من می خواهم بر تعهدمان به ویندوز موبایل ۱۰ دوباره تاکید کنم. به ارزش های این محصول برای مشتریان تجاری باور داریم و نیت ما این است که برای سال ها از ویندوز ۱۰ موبایل پشتیبانی نماییم. ما یک نقشه راه از محصولات مبتی بر این پلتفرم تهیه کرده ایم و در کنار آن، شرکت های سازنده دیگر نیز موبایل های مبتنی بر این سیستم عامل را به فروش خواهند رساند.

بیشتر نگرانی ها از جایی آغاز شد که خود آقای میرسون در ماه گذشته بیان کرده بود که در سال ۲۰۱۶ «ویندوز فون» جزء اولویت های مایکروسافت نخواهد بود. وی در این ایمیل به شکل شفاف بیان می کند که مایکروسافت در حال ساختن محصولات بعدی اش است، اما نامی از آنها نمی برد. طبیعتاً در این نقطه، طرفداران پلتفرم ویندوز به یاد «سرفس فون» می افتند؛ شایعات اخیر هم خبر از آن می دهند که این تلفن هوشمند در سال ۲۰۱۷ به شکل رسمی رونمایی خواهد شد.

مایکروسافت در گزارش مالی هفته گذشته اش بیان نمود که قادر به فروش ۲.۳ میلیون موبایل لومیا شده است. این در حالیست که در سه ماهه نخست ۲۰۱۵، این شرکت موفق به فروش ۸.۶ میلیون تلفن همراه شده بود و اکنون با یک کاهش تقاضای ۷۳ درصدی رو به رو گشته.

به طور کلی، ایمیل آقای میرسون نشان از آن دارد که شرکت مذکور هنوز برای پلتفرم ویندوز در موبایل ها و همچنین نظرات طرفداران آن، ارزش زیادی قائل است. در این میان Windows Central، بدون نام بردن از منبع دیگری اظهار می کند که «سرفس فون» ایمن ترین اسمارت فون جهان لقب خواهد گرفت و در آوریل ۲۰۱۷ رونمایی می شود. باید دید تا آن زمان، روند فروش موبایل های لومیا و ویندوزی به چه صورت پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alarm
    alarm | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کذب میگه بی شرف،اگه این حرفارو نزنن که کلا کارخونه باید تعطیل بشه،همین ۱ درصد هم پوچ میشه،۲۳۰۰۰۰۰ عدد به ۱۲۰۰ عدد لومیا در سه ماهه میشه

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مایکی داره اپ ها شو برای همه سیستم پخش میکنه که همه ببینند و استفاده ککند و محبوبیت اپ بیشتر شود بعد ویندوز 10 با سارفیس فون رو که پخش کرد دوباره ملت به شدت به دنبال اون میرند و حرکتی که با سارفیس کرد رو دباره انجام میده در دوره قبل هم همه گفتند دنیای تبلت از دست مایکی و ویندوز خارج شد ولی در حال حاظر همه دارند برای ویندوز تبلت میسازند و همه در حال کوپی از سارفیس

  • Mostoul
    Mostoul | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    علاقه ای ندارم. مایکی به جای اینکه بیشتر به اکو سیستم خودش برسه تو اکو سیستمهای دیگه سرمایه گذاری کرده.
    و از از نظر من این یعنی بی اهمیت بودن سیستمهای خودش برای خودش
    اگه دقت کنید بعضی از قابلیتهایی که مثلا تو اندروید گنجونده تو ویندوز نمیبینین
    به نظر من باید بیشتر رو اکوسیستمش تمرکز کنه و تبلیغات بهتری انجام بده
    اینجوری میتونه بازار رو پس بگیره

    • AlirezaKolbadi
      AlirezaKolbadi | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

      دقیقا،واسه کامل کردن حرف شما بگم،کلا مایکرو مال دیگرانه،اپ های انرویدی و آی او اس ش عالی ان،خب طرف تو اندروید و آی او اس همه ی سرویس های مایکروساف رو علاوه بر اپ های خود اندرویدش و ای او اسش داره،خب مرض داره فقط واسه اپ های مایکروسافت وارد این همه محدودیت و بسته یودن بشه!

مطالب پیشنهادی