ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش نینتندو از سال مالی 2016 منتشر شد؛ ژاپنی ها غوطه ور در دریایی متلاطم

بنابر گزارش مالی نینتندو از سال مالی اخیر که در روز 31 مارس به پایان رسید، سود عملیاتی کمپانی ساکن کیوتو با کاهشی 60.6 درصدی به 32.8 میلیارد ین (معادل 195 میلیون دلار) رسید و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

بنابر گزارش مالی نینتندو از سال مالی اخیر که در روز 31 مارس به پایان رسید، سود عملیاتی کمپانی ساکن کیوتو با کاهشی 60.6 درصدی به 32.8 میلیارد ین (معادل 195 میلیون دلار) رسید و در مجموع درآمدی برابر با 504 میلیارد ین داشت که 8 درصد نسبت به سال گذشته کمتر است. چنین عملکردی برای شرکتی که زمانی بازار گیمینگ را در تصرف خود داشت، بسیار ضعیف تلقی می شود و به نظر می رسد نینتندو به شدت تحت فشار سونی و مایکروسافت و کنسول های نسل هشتمی آنها قرار گرفته است. لازم به ذکر است که نینتندو پیش بینی می کرد تا به سود عملیاتی 50 میلیارد ین دست پیدا کند اما در نهایت این رقم حدودا به 32 میلیارد ین رسید.

در این میان، سهام نینتندو هم افتی کوچک داشته و با کاهش 0.9 درصدی، به 18.72 دلار به ازای هر سهم رسیده است. نینتندو طی سال های اخیر عملکردی ضعیف از خود به جای گذاشته که دلیل عمده آن را می توان استقبال نه چندان جالب مخاطبان از کنسول میان نسلی Wii U دانست. همچنین کنسول قابل حمل 3DS هم اگرچه هنوز رقیبی جدی برای موبایل های هوشمند در حوزه گیمینگ به شمار می رود اما نتوانسته انتظارات نینتندو از منظر فروش را برآورده سازد.

ظاهرا با وجود عملکرد ضعیف برخی از محصولات نینتندو، مجسمه های Amiibo با استقبال شگرفی مواجه شده اند و نینتندو همچنان در عرضه واحدهای این مجسمه های دوست داشتنی با مشکل مواجه است.

k9wcxgdh0he1t4otagza copy

بنابر آخرین آمار نینتندو، 24.7 میلیون واحد از مجسمه های Amiibo و 28.9 میلیون واحد از کارت های Amiibo به فروش رسیده اند. در همین حال حدود 6.79 میلیون واحد کنسول قابل حمل 3DS و 48.52 میلیون واحد از نرم افزارهای آن طی سال مالی 2016 توسط مخاطبان خریداری شده اند.

نینتندو می گوید که طی سال مالی 2016، نزدیک به 3.04 میلیون واحد از بازی محبوب Animal Crossing: Happy Home Designer را روی 3DS فروخته و این رقم برای Pokemon Super Mystery Dungeon به 1.22 میلیون واحد می رسد. اما علی رغم فروش مناسب این دو بازی، هیچکدام یارای رقابت با فروش Super Smash Bros. در سال گذشته را نداشته اند.

در همین حال، بازی تحسین شده Splatoon توانسته 4.27 میلیون واحد روی Wii U بفروشد و Super Mario Maker، که یکی از نامزدان اصلی بازی سال به شمار می رفت در رده دوم با فروش 3.52 میلیون واحدی قرار گرفته است. نینتندو در سال مالی اخیر، 3.26 میلیون Wii U و 27.36 میلیون بازی Wii U به دست مخاطبان رسانده و پیش بینی می کند که فروش Wii U در سال آینده کاهشی 800 هزار واحدی داشته باشد.

پیش از این گفته می شد که نینتندو کنسول جدید خود با نام رمز NX را ساخته تا جایگزینی مناسب برای پلتفرم Wii U به بازار عرضه کند؛ پلتفرمی که با عرضه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان به رده سوم سقوط نموده و موفقیت چندانی کسب نکرد. اما نینتندو در گزارش مالی خود آورده که NX به هیچ وجه جایگزینی برای Wii U و 3DS نخواهد بود و عملکردی مستقل از این دو خواهد داشت.

همان طور که احتمالا در جریان هستید، نینتندو چند وقتی است که به ساخت و نشر بازی روی پلتفرم موبایل تمایل نشان داده و به گفته App Annie اولین اپلیکیشن آنها تحت عنوان «Miitomo» توانست طی مدتی اندک، حدود 4 میلیون کاربر فعال را به خود جذب کند. اپلیکیشن Miitomo با همکاری کمپانی DeNA تولید گشت و نینتندو گفته که تا ماه مارس 2017 باید منتظر عرضه سه بازی دیگر هم برای موبایل بود.

در نهایت نیز باید خاطر نشان کرد که بازی The Legend of Zelda یکبار دیگر تاخیر خورده و قرار است در تاریخی نامعلوم از سال 2017 میلادی برای دو پلتفرم NX و Wii U عرضه شود. نینتندو در گزارش مالی خود، تاریخ عرضه NX را به صورت رسمی اعلام نمود و گفت که باید در ماه مارس 2017 منتظر ورود آن به بازار بود. با این حال، وال استریت ژورنال گفته که نینتندو، کنسول NX را طی همایش E3 2016 رونمایی نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی