ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ توسعه یک هدست واقعیت مجازی مستقل از تلفن های همراه را تایید کرد

واقعیت مجازی تازه آمده و قرار نیست به این زودی ها فراموش شود و روز به روز کمپانی های بیشتری خود را درگیر آن می کنند. چندی پیش بود که HTC از Vive X، برنامه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۲۹

واقعیت مجازی تازه آمده و قرار نیست به این زودی ها فراموش شود و روز به روز کمپانی های بیشتری خود را درگیر آن می کنند. چندی پیش بود که HTC از Vive X، برنامه ای برای کمک به توسعه محتوای واقعیت مجازی برای هدست Vive پرده برداشت و حالا سامسونگ، شرکت کره ای از نقشه های آتی خود در این زمینه می گوید.

طی کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ که روز گذشته در سان فرانسیسکو برگزار شد، این شرکت در رابطه آینده هدست واقعیت مجازی Gear VR توضیحاتی ارائه کرد. کره ای ها رسما تایید کردند که در حال کار روی هدست واقعیت مجازی مستقل از تلفن های همراه هستند.

Gear VR با قیمت صد دلار، صرفا مجموعه ای از لنزها و ابزارهای لازم برای دیدن تصاویر از روی نمایشگری خارجی است. بنابراین خود Gear VR نمایشگری ندارد که چیزی به کاربر نشان دهد و وابستگی مستقیم به گلکسی های سامسونگ دارد.

این محدودیت در هدستی که حالا کره ای ها در حال توسعه دارند برطرف می شود. یعنی به زودی شاهد عرضه دستگاهی مشابه به آکیلس ریفت، پلی استیشن وی آر و اچ تی سی وایو از سوی سامسونگ هستیم و در این بازار رقابتی که همه به دنبال عرضه و ساخت هدست هستند، باید دید که بازار چگونه شکل می گیرد.

از سوی دیگر، شایعات به ساخته شدن هدست واقعیت مجازی گوگل نیز اشاره دارد. اهالی مانتین ویو که با گوگل کاردبورد، مفهوم واقعیت مجازی را میان مردم جا انداخته اند، حالا قصد دارند یک هدست واقعی همانند آنچه فیسبوک و سونی دارند، برای خود بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی