ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Fading Light؛ آب را گل نکنید، نور را محو نکنید

اگر معرفی بازی Versus Run را خوانده باشید، می دانید در آن مطلب به اصل سادگی اشاره ای کوتاه کردیم؛ اصلی که بیان می کند اگر سیستم ها به دور از پیچیدگی بمانند، عملکرد بهتری ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

اگر معرفی بازی Versus Run را خوانده باشید، می دانید در آن مطلب به اصل سادگی اشاره ای کوتاه کردیم؛ اصلی که بیان می کند اگر سیستم ها به دور از پیچیدگی بمانند، عملکرد بهتری خواهند داشت. با نگاهی گذرا به بازی های موبایل، متوجه می شویم سازندگان زیادی از این قاعده پیروی می کنند.

استودیو Dog Shack هم با Fading Light همین رویه را در پیش گرفته. شاید سادگی از سر و روی بازی ببارد، اما تجربه اش به قدری برایتان لذت بخش خواهد بود که پس از مدتی با خود می گویید Fading Light از آن دسته بازی هایی است که همیشه می خواستم روی موبایل انجام دهم.

بازی بیانگر داستان شیء مربعی و نورانی است که با گذشت زمان کم کم فروغ خود را از دست می دهد. بنابراین بازیکن وظیفه دارد با ضربه زدن به صفحه لمسی اسمارت فون خود، او را حرکت داده و پیش از کم نور شدنش در محیطی تاریک به خط پایان برساند.

fading-light-mobile-game

در Fading Light مسیرها عموما طولانی بوده و چالش های زیادی سر راهتان وجود دارد. حتی ممکن است هنگامی بازی راه را اشتباه رفته و مجبور شوید برگردید. بنابراین مگر شیء کوچک و نورانی ما تا چه میزان می تواند تحمل کند؟ اینجاست که کریستال های رنگی وارد میدان شده و با به دست آوردن آن ها شخصیت اصلی داستان جانی دوباره می گیرد.

به صورت کلی در بازی شاهد دو مد گوناگون هستیم. توضیحاتی که بالاتر خواندید پیرامون بخش اول بودند. بنابراین به توضیحات مد دوم می پردازیم. همان طور که از آیکون این بخش، توپ فوتبال، مشخص است، در همان ابتدا بازی یک کریستال به شما داده و وظیفه دارید تا آن را به خط پایان برسانید. اگر هم دیدید با کاهش نور مواجه شدید، کافی است این دو شیء را به یکدیگر برخورد دهید.

سادگی مکانیزم های گیم پلی به طراحی محیطی بازی هم سرایت کرده. کلمات درون بازی، آیکون ها، آبجکت ها و موانع همگی به ساده ترین شکل ممکن خلق شده اند تا تجربه ای لذت بخش تر را برای بازیکن به ارمغان بیاورند.

برای جمع بندی حرف هایمان می خواهیم یک جمله کلیشه ای را تکرار کنیم. Fading Light در جرگه عناوینی قرار ندارد که ساعت ها وقت خود را صرف آن کنید. بلکه اثری است که هنگام نیاز به اوقات فراغت و آرامش در کمترین زمان به آن نیاز دارید. پس اگر به دنبال این نوع عناوین هستید [در این دوره و زمانه چه کسی نیست!] Fading Light را از دست ندهید.

Fading Light

Fading Light

سازنده: Dog Shack قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی