ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی بدون راننده گوگل آماده عرضه به بازار است
تکنولوژی

خودروهای بدون راننده در آستانه فارغ التحصیلی از «گوگل اکس» هستند

از درون آزمایشگاه X خبر می رسد که اتومبیل های خودران گوگل (حالا آلفابت) به زودی از این سازمان فارغ التحصیل خواهند شد. بنابراین یکی از ایده هایی که تا چندی پیش تخیلی و دور از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

از درون آزمایشگاه X خبر می رسد که اتومبیل های خودران گوگل (حالا آلفابت) به زودی از این سازمان فارغ التحصیل خواهند شد. بنابراین یکی از ایده هایی که تا چندی پیش تخیلی و دور از دسترس جلو می نمود، حالا فاصله چندانی تا رسیدن به تولید انبوه ندارد.

«Astro Teller»، به عنوان یکی از مدیران ارشد گوگل X، اخیراً در مصاحبه ای اعلام داشته که این محصول تقریباً آماده تجاری سازی و عرضه عمومی است. به عبارت دیگر از دیدگاه مدیران ارشد مجموعه مورد بحث، خودروهای بدون راننده آنها به چنان بلوغی رسیده اند که می توانند بخش مجزایی را در زیر مجموعه آلفابت به خود اختصاص داده و حتی به درآمدزایی مشغول شوند.

در مورد منابع درآمد این بخش هنوز بحث های مختلفی وجود دارد و موانع قانونی و فرهنگی متعددی برای آن تصور می شود. اما در وهله اول می توان به سیستم های حمل و نقلی اندیشید که در مجموعه های بسته و فضاهای کنترل شده به کار می آیند. مثل خودروهایی برای جابجایی افراد در کارخانه های بزرگ، دانشگاه ها، باغ وحش ها، نمایشگاه ها و... .

به هر حال در خوشبینانه ترین حالت، هنوز چندین سال با روزهایی که عبور و مرور این خودروها را به صورت روزمره در خیابان ها شاهد باشیم، فاصله هست. گرچه گوگل و آلفابت بیکار ننشسته اند و از همین حالا مذاکرات جدی و گسترده ای را با مقامات دولتی و ایالتی برای کسب مجوزهای لازم و رفع نگرانی ها آغاز کرده اند.

گفتنی است خودروی هوشمند بدون راننده اولین محصولی نیست که با موفقیت از آزمایشگاه X خارج می شود؛ محصولی چون Google Brain پیش از این راه خود را به دنیای واقعی پیدا کرده و حالا به هسته مرکزی پلتفرم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی شرکت سازنده اش تبدیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی