ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پلتفرم متن باز CareKit را با پشتیبانی از چهار اپلیکیشن سلامتی راه اندازی کرد

پلتفرم متن باز جدید اپل برای iOS موسوم به CareKit، از امروز رسما آغاز به کار کرد. با استفاده از این پلتفرم توسعه دهندگان قادر به ساخت اپلیکیشن هایی هستند تا پزشکان با بهره گیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

پلتفرم متن باز جدید اپل برای iOS موسوم به CareKit، از امروز رسما آغاز به کار کرد. با استفاده از این پلتفرم توسعه دهندگان قادر به ساخت اپلیکیشن هایی هستند تا پزشکان با بهره گیری از آن ها، بهتر از همیشه وضعیت سلامتی بیماران خود را تحت نظر داشته باشند.

گفتنی است که پلتفرم CareKit ماه گذشته توسط اپل به طور رسمی رونمایی شد و هدف از ارائه آن تسهیل پروسه ساخت اپلیکیشن های سلامتی برای توسعه دهندگان عنوان گشت. اپل برای رسیدن به این هدف، امکانی فراهم کرده تا توسعه دهندگان به امکاناتی همچون پایش علائم حیاتی کاربر، ارسال تصاویر مربوط به آسیب دیدگی ها و ثبت و ذخیره سازی این موارد در دیتابیس پلتفرم مورد بحث دسترسی داشته باشند.

Carekit هم برای بیمار کاربرد دارد و هم پزشک؛ چرا که پزشک با دسترسی به این اطلاعات می تواند همیشه از وضعیت جسمانی بیمار مطلع باشد و از طرف دیگر بیمار نیز وضعیت سلامتی خود را به طور لحظه به لحظه از این طریق بسنجد.

پلتفرم CareKit را مجموعه ای از ماژول های تعاملی تشکیل داده اند. Care Card یکی از آنهاست که می تواند با مدیریت مصرف دارو و حرکات ورزشی، کاربر را در رسیدن به اهداف سلامتی اش یاری کند. Progress Card ماژول دیگری است که اطلاعات مربوط به علائم حیاتی و خصوصیات فیزیکی فرد همچون ضربان قلب یا وزن را (با پتانسیل به کارگیری اپل واچ) در خود ثبت می کند.

3058124-inline-carekits

ماژول Connect برای کاربر امکان اشتراک گذاری اطلاعات سلامتی خود با پزشک معالج و اعضای خانواده فراهم می کند و کلیه این اطلاعات را می توان در نمودارهای ماژول Insight Dashboard در قالب کارت هایی ویژه به طور یکجا مشاهده و بررسی نمود.

وبسایت TechCrunch گزارش می دهد که در حال حاضر، چهار اپلیکیشن با پشتیبانی از پلتفرم CareKit در اپ استور قابل دسترسی هستند: Glow Nurture برای پایش بارداری، Glow Baby برای مراقبت از کودکان نوزاد، One Drop برای بیماران دیابتی و اپلیکیشن Start برای کمک به افرادی که از افسردگی رنج می برند. CareKit همچنین از سرویس های دیگر ثبت اطلاعات سلامتی همانند Epic پشتیبانی می کند و به زودی از طریق وبسایت GitHub نیز قابل دسترسی خواهد بود.

اپل به غیر از CareKit، پروژه متن باز دیگری در حوزه سلامتی تحت عنوان ResearchKit نیز دارد که از آوریل سال گذشته میلادی آن را در دسترس توسعه دهندگان اپلیکیشن قرار داده. به کمک این پلتفرم برنامه نویسان iOS می توانند برای آیفون اپلیکیشن هایی با هدف پیشبرد تحقیقات درمانی بسازند. شایان ذکر است که استفاده از این پلتفرم تاکنون نتایج بسیار ارزشمندی را برای محققان و دانشمندان در زمینه تحقیقات در مورد بیماری های صرع و آسم به ارمغان آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی