ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه مشکل کالیبره نبودن قطب نمای اسمارت فون خود را برطرف کنیم؟

بسیاری از کاربران گجت های اندرویدی، خصوصا مالکان اسمارت فون Nexus 6P از مشکل کالیبره نبودن قطب نمای دیوایس شان گله دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از وارد شدن به اپلیکیشن ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

بسیاری از کاربران گجت های اندرویدی، خصوصا مالکان اسمارت فون Nexus 6P از مشکل کالیبره نبودن قطب نمای دیوایس شان گله دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از وارد شدن به اپلیکیشن Google maps به منظور جهت یابی، با پیغام خطای کالیبره نبودن قطب نما مواجه شوید.

این مشکل بیشتر در دیوایس های جدید اندرویدی پیش می آید. دلیل رخ دادن این مشکل این جا است که انیمیشنی که نشان می دهد چگونه قطب نما باید کالیبره شود چندان دقیق نیست و کاربران باز هم با همان پیغام خطای پیشین روبرو خواهند شد. هر چند بار هم که حرکت خواسته شده را تکرار کنید، باز هم قطب نمای شما کالیبره نخواهد شد و قادر نخواهید بود که ار امکانات گوگل مپس بهره ببرید.

ژست اصلی و صحیح کالیبره کردن قطب نما بسیار ساده است، کافی است وارد Google Maps شوید و بدون فشردن هیچ کلیدی، دیوایس را در یک الگوی 8 مانند بچرخانید و مچ دست خود را هم به شیوه ای تنظیم کنید که در حرکت رفت صفحه گجت رو به راست و در جهت بازگشت رو به بالا باشد. شکل زیر این الگو را دقیق تر نشان خواهد داد.

635927114060451457

اگر تصویر هم چندان برای شما واضح نیست، می توانید با الگو گرفتن از ویدیو زیر، نحوه دقیق حرکت دست را به منظور کالیبره کردن دیوایس تان مشاهده کنید.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

کافی است سه یا 4 بار این الگو را تکرار کنید، با این حرکت، دیوایس شما تمامی اطلاعات لازم برای کالیبره کردن قطب نما را بدست خواهد آورد و مشکل اپلیکیشن Google Apps هم باید برطرف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی