ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و HP کروم بوکی تمام فلزی و باریک ساخته اند

HP Chromebook 13 بعد از مدت ها، شاید اولین کروم بوکی است که ارزش توجه کردن را داشته باشد. دستگاهی باریک و تمام فلزی که سخت افزار فوق العاده ای هم دارد. این دیوایس از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

HP Chromebook 13 بعد از مدت ها، شاید اولین کروم بوکی است که ارزش توجه کردن را داشته باشد. دستگاهی باریک و تمام فلزی که سخت افزار فوق العاده ای هم دارد.

این دیوایس از پردازنده های اسکای لیک Core m اینتل بهره می برد و اگر بخواهید، تا 16 گیگابایت حافظه رم می توان روی آن اختیار کرد. نمایشگر 13.3 اینچی آن هم می تواند وضوح تصویر 3200 در 1800 را به نمایش بگذارد. کروم بوک 13 اچ پی در واقع پاسخی است به این پرسش که اگر مک بوک سیستم عامل کروم را اجرا کند چه می شود؟

HP این کروم بوک را امروز صبح در دفتر کار نیویورک گوگل به نمایش گذاشت. گوگل می گوید که آن ها نیز در پروسه طراحی دستگاه نقش داشته اند. همانند Piexel C که حالا تقریبا یک ساله شده است، این دستگاه نیز برای به نمایش گذاشتن توانایی های گوگل در زمینه طراحی و البته نشان دادن قابلیت های سیستم عامل کروم است و قیمتی معادل 999 دلار دارد.

کروم بوک 13 دو پورت USB-C، یک پورت USB 3.0، یک جک هدفون و یک ریدر اس دی کارت روی بدنه آلومینیومی خود دارد و وزن آن معادل 1.3 کیلوگرم است. عمر باتری آن نیز در حدود 11.5 ساعت است که به لطف استفاده از پردازنده های Core m امکان پذیر شده.

HP این دستگاه را به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد برای کارمندان معرفی می کند، خصوصا آن هایی که وابستگی بالایی به اکوسیستم و سرویس های گوگل دارند. در کنار کروم بوک، HP وسیله ای جدید به نام Elite USB-C Docking Station نیز معرفی کرده. این دستگاه قادر است تا کروم بوک را همزمان به دو نمایشگر و یک سری وسایل جانبی دیگر متصل کند.

تا چند روز دیگر این دستگاه با قیمت پایه 499 دلار به بازار عرضه می شود که البته مدل پایه آن سخت افزار قابل توجهی ندارد و حتی پردازنده Core m روی آن نیست، بلکه یک چیپ پنتیوم روی آن جای خوش کرده است. و نکته دیگر این که هیچ یک از نمایشگرها لمسی نیستند.

تا چند هفته دیگر، کنفرانس توسعه دهندگان گوگل برگزار می شود و قطعا در آن روز جزئیات بیشتری در ارتباط با کروم و اندروید و ارتباط میان شان خواهیم شنید.

در ادامه می توانید تصاویر دستگاه را مشاهده کنید:

HP_Chromebook_13_1.0

HP20160119899.0

HP20160204525.0

HP20160311456.0

HP20160216708.0

HP20160325860.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    طراحی HP حرف نداره

مطالب پیشنهادی