ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان استفاده از جستجوگرهای شخص ثالث به کمک دستیار صوتی کورتانا در ویندوز 10 مسدود شد

مایکروسافت اخیرا تصمیم گرفته یکی از ساده ترین راه ها برای جستجوی اینترنتی در پلتفرم ویندوز 10 را مسدود کند. این کمپانی ردموندی اخیرا در بلاگ رسمی خود نوشته که در راستای تحقق هدف دستیابی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت اخیرا تصمیم گرفته یکی از ساده ترین راه ها برای جستجوی اینترنتی در پلتفرم ویندوز 10 را مسدود کند. این کمپانی ردموندی اخیرا در بلاگ رسمی خود نوشته که در راستای تحقق هدف دستیابی کاربران به «تجربه جستجوی یکپارچه»، دیگر از این پس امکان جستجو در موتورهای جستجوگر شخص ثالث به کمک دستیار دیجیتالی کورتانا وجود نخواهد داشت.

به نظر می رسد این تصمیم مایکروسافت، ارتباطی مستقیم با فعالیت اخیر کاربران دارد که با استفاده از افزونه ای خاص یا دستکاری رجیستری، جستجوگر پیش فرض کورتانا، یعنی بینگ را به گوگل تغییر می دادند. کمپانی ردموندی در بلاگ خود توضیح داده که تنها از این طریق می تواند مطمئن شود مردم به تجربه شخصی سازی شده و یکپارچه جستجوگر بینگ، مرورگر اج و دستیار دیجیتالی کورتانا دست پیدا می کنند.

البته لازم به ذکر است که جستجوگرهای شخص ثالث به طور کامل مسدود نشده اند و همچنان می توان از گوگل و دیگر جستجوگرها برای جستجوی معمولی در داخل مرورگرهای مختلف استفاده کرد.

عکس العمل مایکروسافت نسبت به تغییر جستجوگر پیش فرض دستیار صوتی کورتانا اگرچه اندکی غافلگیرکننده است، اما قابل پیش بینی بود. پیش از این اپل و گوگل هم تصمیمی مشابه در رابطه با سیری و جستجوی صوتی اندروید اتخاذ کرده بودند که البته منجر به نارضایتی مخاطبان شد. در هر حال، سیاست جدید مایکروسافت مطمئنا به مذاق بسیاری از کاربران ویندوز 10 خوش نخواهد آمد و با توجه به مانور تبلیغاتی گسترده مایکروسافت روی قابلیت های شخصی سازی ویندوز 10، شاید بتوان گفت که اهالی ردموند این بار گامی در جهت عکس برداشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali9zafar
    ali9zafar | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کورتانا تو ویندوز 10 اصلا به خوبی وینفون 8.1 نیست، افتضاحه در کل

مطالب پیشنهادی