ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام
تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۳۰ از هشت هسته اختصاصی Kryo بهره خواهد برد [شایعه]

مدتی بود که خبرهای زیادی در خصوص کمپانی کوالکام به گوش نمی رسید. به خصوص که امسال دیگر خبری از داغ کردن های بیش از حد پردازنده و اخراج کارمندان نبوده است. اما حالا به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

مدتی بود که خبرهای زیادی در خصوص کمپانی کوالکام به گوش نمی رسید. به خصوص که امسال دیگر خبری از داغ کردن های بیش از حد پردازنده و اخراج کارمندان نبوده است. اما حالا به نظر می رسد باز قرار است به واسطه چیپ بزرگ نسل بعد، دوباره نام کوالکام را زیاد بشنویم.

یک تحلیلگر بازار با نام Pan Juitang مدعی شده که به تازگی اطلاعاتی را در خصوص چیپ مجتمع بعدی این کمپانی آمریکایی به دست آورده است. محصولی که انتظار می رود با نام اسنپدراگون ۸۳۰ در بیشتر پرچمداران اندرویدی سال آینده به کار رود.

بر اساس گفته های او کد MSM8998 به این چیپ جدید تعلق گرفته و قرار است از بسیاری جنبه ها با نسل فعلی خود متفاوت باشد.

اولین تغییر، معماری آن خواهد بود که قرار است امسال به جای فناوری ۱۴ نانومتری فعلی، با فناوری ۱۰ نانومتری به تولید برسد. این یعنی کاهش ابعاد، حرارت تولیدی و مصرف انرژی. مودم LTE Cat. 16 نیز در این محصول جایگزین Cat. 12 می شود. ضمناً هشت هسته اختصاصی Kryo وظیفه امور پردازشی را در این چیپ به عهده خواند داشت.

Juitang در گزارش خود اشاره ای به تاریخ عرضه و پردازنده گرافیکی این غول پردازشی نکرده، اما همان طور که در بالا گفتیم انتظار می رود در پرچمداران اواخر امسال یا سال آینده شاهد استفاده از آن باشیم.

در عین حال برخی معتقدند که پیش از عرضه نسل جدید از چیپ های سری ۸۰۰، کوالکام قصد دارد یک نسخه بروزآوری شده از اسنپدراگون ۸۲۰ را روانه بازار کند؛ محصولی که از آن با عنوان اسنپدراگون ۸۲۳ یاد می شود و انتظار است کلاک هسته های پردازشی در آن از 2.2GHz فعلی به 2.8GHz افزایش بیابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به سرعت در حال نزدیک شدن قدرت پردازش پردازنده های موبایل به پردازنده های کامپیوتر هستیم. زمانی که شرکت آرم راه افتاد، حتی فکرش رو هم نمی کرد بتونه روزی جایگزین پردازنده های پر قدرت پی سی بشه ? ?

مطالب پیشنهادی