ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهر اختصاصی گوگل
تکنولوژی

رویای لری پیج برای بنای “شهر گوگل” در آستانه تحقق است

آن طور که از شنیده ها برمی آید مقامات ارشد کمپانی گوگل در حال بررسی شرایط و امکان سنجی برای فراهم نمودن مقدمات بنای «شهر هوشمند» خود هستند. ایده ای که آن را از طریق زیرمجموعه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

آن طور که از شنیده ها برمی آید مقامات ارشد کمپانی گوگل در حال بررسی شرایط و امکان سنجی برای فراهم نمودن مقدمات بنای «شهر هوشمند» خود هستند. ایده ای که آن را از طریق زیرمجموعه خود یعنی Sidewalk Labs دنبال می کنند.

بر اساس این ایده قرار است کمپانی نام برده بخشی از یک شهر را خریداری کرده و آن را مطابق با ایده های تکنولوژیک خود از جمله زیرساخت های بهینه سازی شده، ابزارها و شبکه های هوشمند و خودروهای بدون راننده، از نو بنا کنند.

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده که Dan Doctoroff به عنوان مدیرعامل Sidewalk Labs در ماه های اخیر درگیر تهیه پیشنهادی برای خرید بخش بزرگی از یک شهر (که ترجیحا درگیر بحران مالی باشد) بوده است. هدف این است که در این شهر آینده نگرانه چندین هزار نفر ساکن شوند. قاعدتاً Sidewalk Labs به عنوان نماینده آلفابت مالک اصلی این شهر تازه تاسیس و حاکم آن خواهد بود.

Doctoroff که سابقه مدیریت در شهرداری شهر نیویورک و همچنین کار در نشریه بلومبرگ را در کارنامه دارد، در گذشته اعلام کرده بود که بیشتر تمایل دارد به جای خرید بخشی از یک شهر و بازسازی آن، آنها شهری نو را از پایه و اساس بسازد. او بیشتر از این در خصوص نقشه های گوگل در این زمینه توضیح نداد، اما حالا به نظر می رسد که این پروژه به تدریج وارد فاز عملی خود شده باشد.

اگر این شنیده ها صحت داشته باشد، می توان انتظار داشت که آلفابت و Sidewalk Labs در سال جاری مذاکرات خود را با مقامات شهر مورد نظرشان آغاز کنند.

اما «شهر گوگل» چگونه خواهد بود؟ به طور قطع سرتاسر آن تحت پوشش هاب های وای فای رایگان است. مشابه آنچه در قالب پروژه LinkNYC در بخش هایی از شهر نیویورک به اجرا در آمده.

شهر تکنولوژیک گوگل بدون جاده های اختصاصی و ناوگان خودروهای بدون راننده این شرکت معنایی ندارد. Sidewalk Labs در ماه مارس از طرح Flow پرده برداشته بود، پروژه ای که در طی آن قرار است پلتفرمی برای شبکه سراسری حمل و نقل طراحی شود که از طریق آن داده های ترافیکی از تمام جاده ها جمع آوری شده و به مدیران برای مدیریت روان ترافیک خیابان ها یاری برساند. این داده ها می تواند شامل گره های ترافیکی، آمار در لحظه خودروهای پارک شده در مکان های مختلف و... باشد.

ایده اولیه گوگل از تاسیس Sidewalk Labs ارتقای تجربه زندگی شهری با استفاده از تکنولوژی بوده است. آنها در این راه از شهر نیویورک به عنوان آزمایشگاه و اولین مقر انجام تست های خود استفاده می کنند، اما پر واضح است که همواره محدودیت هایی از لحاظ سیاسی، امنیتی، اجتماعی و البته اقتصادی برای اجرای طرح ها وجود داشته است. همین محدودیت هاست که آلفابت را به فکر تاسیس شهر اختصاصی خود انداخته است.

این کار می تواند تحقق رویای دیرینه پیج برای «جدا کردن تکه ای از دنیا» جهت پیاده کردن ایده های نابش باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad
    milad | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قطعا یکی از ساکنانش من هستم ?

    • majid
      majid | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

      منم میام

مطالب پیشنهادی