ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۴ عادت روزانه که رضایت شما را بالا می برند

کارتان را خوب انجام دهید، تا ترفیع بگیرید و بابت پیشرفت خود خوشحال شوید. این، فرمول عامه ی مردم برای رضایتمندی است. همیشه به ما یاد داده اند که کار کردن به موفقیتی بزرگ ختم ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

کارتان را خوب انجام دهید، تا ترفیع بگیرید و بابت پیشرفت خود خوشحال شوید. این، فرمول عامه ی مردم برای رضایتمندی است. همیشه به ما یاد داده اند که کار کردن به موفقیتی بزرگ ختم خواهد شد و در نهایت رضایت و خوشحالی به همراه خواهد آورد. از طرف دیگر نیز اینطور گفته می شود که خوشحال بودن و رضایت داشتن باعث می شود خوب کار کنیم و به موفقیت های بزرگ برسیم. تحلیل مجله ی کسب و کار هاروارد از صد ها پژوهش انجام شده روی رضایتمندی نشان می دهد کارمندان خوشحال ۳۱ درصد بازده بالاتر و ۳۷ درصد فروش بیشتری داشته اند و سه برابر خلاق تر بوده اند. اما چگونه می توان به این سطح از رضایت رسید؟

نیل پاسریشا در کتاب تازه ی خود با عنوان «معادله ی رضایتمندی»، به شرح قدم هایی می پردازد که برای رسیدن به این احساس باید برداشت. او در کتاب خود ادعا می کند تمام آنچه که ما به آن نیاز داریم، روزانه ۲۰ دقیقه زمان برای انجام یکی از این ۴ عادتی است که به رضایت بیشتر منجر می شوند:

در هفته ۳ پیاده روی فرحبخش داشته باشید

این را می دانیم که فعالیت بدنی می تواند بر خلق و خوی ما تأثیرگذار باشد. اما پاسریشا به مطالعه ای اشاره می کند که توسط محققان ایالت پنسیلوانیای آمریکا انجام شده است. پژوهشگران مذکور دریافته اند اثر سه پیاده روی ۲۰ دقیقه ای در هفته بر عملکرد افراد، در مقایسه با قرص های ضد افسردگی و حتی پیاده روی همراه با قرص های ضد افسردگی بیشتر است. این نشان می دهد تمرینان ورزشی به تنهایی می توانند رضایتمندی شما را شدیداً تحت تأثیر قرار دهند.

روز خود را بازبینی کنید

پاسریشا نام این تمرین را بازبینی ۲۰ دقیقه ای می گذارد. او می گوید: «اگر در پایان هر روز ۲۰ دقیقه از وقت خود را به نوشتن در مورد یک تجربه ی مثبت که در آن روز داشته اید اختصاص دهید، شاد تر خواهید بود». به عقیده ی او علت اینکه نوشتن در مورد تجربیات مثبت می تواند بر میزان رضایت شما بیافزاید این است که با این کار اثر آن را سه بار تجربه خواهید کرد: اول از همه، تجربه ی خود آن است. سپس هنگام نوشتن در مورد آن، احساسی که داشته اید را دوباره در خود زنده می کنید. حال اگر نوشته ی خود را یک بار مرور کنید، باز آن احساس را در خود زنده کرده اید.

این کار برای بازبینی های هفتگی نیز مثمر ثمر واقع می شود. در پایان هر هفته، ۵ چیزی که بابتشان خوشحال شده اید را روی کاغذ بیاورید. تنها نگاه کردن به این برگه می تواند احساس شما را نسبت به چیزهایی که مطابق میلتان پیش نرفته اند بهتر کند.

۵ کار خیرخواهانه ی فی البداهه انجام دهید

به گفته ی پاسریشا، متعهد کردن خود به انجام ۵ کار خیرخواهانه در مدت یک هفته، حتی نسبت به ورزش کردن نیز اثر بیشتری روی میزان رضایت شما خواهد داشت. کارهایی که از آن صحبت می کنیم می توانند به سادگی باز نگه داشتن در برای دیگران یا غذا دادن به یک نیازمند باشد. علت اینکه چنین کارهایی ما را خوشحال می کنند این است که باعث می شوند نسبت به خودمان حس بهتری داشته باشیم. پاسریشا می گوید: «وقتی کسی در را برای شما باز نگه می دارد، حس خوبی به او دست می دهد و از کاری که کرده شاد خواهد شد».

مراقبه کنید

پاسریشا می گوید: «اگر چشم هایتان را ببندید و در سکوت نفس عمیق بکشید، فعالیت قشر جلویی مغز شما افزایش می یابد. این بخش از مغز مسئول تمرکز و توجه است». تنها ۲۰ دقیقه مراقبه در روز به معنای آن است که احتمال پرت شدن حواس شما به چیزهای دیگر کمتر خواهد بود. این به شما اجازه می دهد باقی روز بهره وری بیشتری داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohsen Rahimpour
    Mohsen Rahimpour | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مطلب بسیار خوبی بود . شخصا تاثیر مثبت پیاده روی و فکر کردن رو تجربه کردم. البته یه بار نزدیک بود به دیار باقی بشتابم ?

  • Mehdi Bashari
    Mehdi Bashari | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مرسی بابت مطلب... از این دست مطالب بیشتر بزارین ممنون

مطالب پیشنهادی