ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمایی استراتژی های موثر در Dark Souls 3؛ صفت ها و سلاح ها

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند برای بازیکنانی که پیش تر هیچ کدام از عناوین سری سولزبورن (نام مستعاری که طرفداران عناوین دارک سولز، دمون سولز و بلادبورن به این بازی ها می دهند) را تجربه نکرده اند، پیچیده و دشوار باشد.به همین دلیل بر آن شدیم با گردآوری یک مقاله نسبتا جامع، به جهت آشنایی بیشتر با دارک سولز 3 تلاش کنیم.

در راهنمای مقدماتی دارک سولز 3 با کلیات صفت ها و کلاس های متعدد این عنوان آشنا شدیم، حال کمی بیشتر وارد جزئیات می شویم، تک تک صفت ها را به طور جداگانه و تاثیر آن ها را روی شخصیت ها بررسی خواهیم کرد. در ادامه مقاله بیشتر در مورد سلاح ها بحث خواهیم کرد و نشان خواهیم داد چگونه می توان آن ها را ارتقا بخشید.

سیستم لول آپ چگونه کار می کند؟

در مورد لول آپ دارک سولز در مقاله پیشین گفتیم، اما برای یادآوری، باید اشاره کنیم که لول آپ در دارک سولز با ارتقا هر کدام از صفت ها انجام می پذیرد. ارتقا هر صفتی معادل است با افزایش لول. صفت ها هم با صرف سول ارتقا می یابند، واحدی که ماحصل از پای در آوردن دشمنان و باس های بازی است. هر چه لول شخصیت بالاتر برود، تعداد سول های لازم هم جهت ارتقا صفت ها بیشتر می شود. به همین دلیل انتخاب صفت مناسب در هر لول، اهمیت بسیاری دارد. برخی صفت ها برای بعضی از کلاس ها هیچ کاربردی ندارد و ترتیب ارتقا صفت های مهم هر کلاس هم بستگی به آیتم های بازیکن و وضعیت او در بازی دارد.

Vigor

DARK SOULS™ III_20160322194541

بین تمامی صفت های متفاوت هر شخصیت، ویگور می تواند بیشتر اهمیت را برای بازیکنان تازه وارد به سری سولز داشته باشد. گرچه بازیکنان حرفه ای چندان با ارتقا ویگور در اوایل بازی موافق نیستند و ترجیح می دهند با بالا بردن سطح Strength و Dexterity، قدرت سلاح های شان را افزایش دهند، اما ویگور می تواند نقش بسزایی در بقای بازیکنان جدیدی که هنوز به سختی و سبک مبارزات این عنوان عادت نکرده اند و سریع از پای در می آیند، بازی کند.

ویگور میزان Health شخصیت ها را افزایش می دهد و موجب می شود بازیکنانی که چندان در دفاع و جاخالی دادن از ضربات حریف مهارتی ندارند، تنها با یک ضربه عادی از پای در نیایند. با افزایش ویگور، جان سختی بازیکن بالاتر می رود، در باس فایت ها بیشتر دوام میاورد و وقت بیشتری برای پیدا کردن الگوی حملات آنان پیش از کشته شدن و یا عقب نشینی از میدان نبرد در اختیار دارد. پیشنهاد ما به شما این است که بعد از هر چند لول ارتقا مهارت اصلی کلاس تان، برای مثال بعد از هر 4 نوبت، یک امتیاز را هم صرف ویگور کنید. ویگور علاوه بر جان سختی، مقاومت بازیکنان در برابر انواع آسیب ها را هم افزایش می دهد.

Attunement

DARK SOULS™ III_20160322194609

اتیونمنت، از جمله صفت های اساسی کلاس های طلسم محور یعنی سورسرر، پایرومنسر وکلریک محور به شمار می رود. اساسی ترین کاربرد این صفت، افزایش جایگاه جادو ها و طلسم ها است. این طلسم ها جایگاه های بخصوصی به نام Attunement Slots دارند و با بالا بردن سطح این حصلت، تعداد این جایگاه ها افزایش می یابد. هر جادویی، لزوما تنها یکی از این جایگاه ها را اشغال نمی کند، استفاده از برخی جادو ها نیازمند چندین Attunement Slot مختلف است، بنابراین باید بتوانید به درستی این جایگاه ها را مدیریت کنید.

دیگر نکته حاثر اهمین در خصوص این صفت این است که بالا بردن سطح آن، لزوما به معنی افزایش جایگاه طلسم ها نیست، بلکه تنها در لول های خاصی این جایگاه افزایش می یابد. برای مثال اگر صفت Attunement شخصیتی بین 0 تا 9 باشد، آن شخصیت هیچ گونه جایگاهی برای طلسم ها ندارد. با رسیدن به سطح 10 این صفت اولین جایگاه باز می شود، دومین جایگاه در سطح 14 و سومین در سطح 18 حاصل می شود.

از دیگر مزایای  ارتقا اتیونمنت، می توان به افزایش Focus Bar، نوار آبی بین نوار سلامتی و استامینا و افزایش مقاومت در برابر تمامی نوع آسیب ها (فیزیکی، جادویی، آتشین و ...) اشاره کرد.

Endurance

DARK SOULS™ III_20160322194541

مزیت اصلی ارتقا اندورنس، افزایش استامینا است. پیشتر در مورد اهمیت بسیار استامینا به عنوان یکی از اساسی ترین پایه های گیم پلی دارک سولز گفتیم. استامینا گلوگاه حرکات شما است. هر حرکتی، از ضربه های شمشیرتان گرفته تا استفاده از سپر برای دفع ضربات و رول کردن و حتی دویدن، از استامینا شما می کاهد و اگر استامینای کافی برای جاخالی دادن از ضربه ای را نداشته باشید، ممکن است با صفحه You Died روبرو شوید.

برای مثال، حرکات برخی از باس ها شامل یک سری ضربات سنگین و پشت سر هم است که برای جلوگیری از آسیب دیدن مجبورید چند بار پشت سر هم جاخالی دهید یا از سپرتان استفاده کنید. اما اگر استامینای شما کفاف ندهد، ممکن است پیش از به پایان رسیدن حرکات او، دیگر نتوانید جاخالی دهید یا ضرباتش را دفع کنید و در این صورت یک قدم به مرگ نزدیک تر می شوید.

تا لول 40 اندورنس، هر بار ارتقا این صفت موجب افزایش یک تا سه واحد از استامینا می شود. از لول 40 تا 99، تنها 10 واحد به استامینا شما اضافه می کند، بنابرین ازتقا این صفت بیش از 40 لول بسیار غیر منطقی است. البته نگران نباشید، حتی پیش از سطح 40 هم به استامینای کافی برای به پایان رسیدن  بازی دست خواهید یافت.

Vitality

DARK SOULS™ III_20160322194528

سلاح ها، سپر ها و زره هایی که شخصیت خودتان را به آن ها مجهز کرده اید (و نه آن هایی که با خود حمل می کنید)، هر کدام وزن خاصی دارند. وزن کنونی تجهیزات تان و نهایت وزنی که می توانید با خود حمل کنید، در گوشه بالا سمت راست منوی Equipment تحت نام Equip Load مشهود است. نسبت وزن تجهیزات کنونی تان به این محدودیت وزنی در بخش Weight Ratio مشخص شده. دو محدودیت خاص برای وزن تجهیزات هر بازیکن وجود دارد. اولی رسیدن به 70 درصد از نسبت وزنی است. با رد کردن این محدودیت، حرکتات شخصیت شما از قبیل دویدن و رول کردن کند تر خواهد شد. محدودیت دوم رسیدن به 100 درصد از نسبت وزنی است، در این حالت شخصیت شما ابدا قادر به دویدن و رول کردن نخواهد بود.

ویتالیتی، حداکثر وزنی که شخصیت شما قادر است با خود حمل کند را افزایش می دهد. اگر از سلاح ها و زره های سنگین استفاده می کنید، بهتر است کمی از سول های خود را خرج این صفت کنید. با این حال در نظر داشته باشید که ویتالیتی از صفت های اصلی شما نیست که همیشه به فکر ارتقایش باشید، هر بار که دیدید درصد وزنی تجهیزات مورد علاقه تان از 70 بالاتر می رود، بهتر است با افزایش سطح ویتالیتی این درصد را کاهش دهید.

Strength

DARK SOULS™ III_20160322194541

اگر سری به فروم ها و تالار های مرتبط با گیم پلی سری سولز بزنید، احتمالا نوشته های مختلفی در باب چگونگی ساخت یک شخصیت قوی خواهید دید. برای کلاس هایی که بیشتر از سلاح استفاده می کنند تا جادو، دو روش کلی وجود دارد، یکی STR، کوتاه شده Strength و دیگری DEX، مبنی بر Dexterity. صفت Strength روی قدرت سلاح های سنگین تاثیر دارد، بنابرین این صفت برای بازیکنایی که شیوه بازی شان بیشتر متکی بر استفاده از این گونه سلاح ها است، صفتی بسیار مهم به شمار می رود.

همان طور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، لازمه ی استفاده از برخی سلاح ها و یا سپر ها، رسیدن به لول مشخصی از استرنج است و قدرت شان هم با بالاتر رفتن سطح این صفت افزایش می یابد. بنابراین برای کلاس هایی همچون نایت که بیشتر بر تجهیزات سنگین تکیه می کنند، Strength اصلی ترین صفت است و بیشتر سول ها هم برای آن صرف می شوند.

Dexterity

DARK SOULS™ III_20160322194534

نقطه مقابل Strength، دکستریتی بیشتر برای بازیکنانی است که از تجهیزات سبک تر بهره می گیرند. همانند Strength، استفاده از برخی سلاح ها هم ملزم به حاصل شدن لول مشخصی از دکستریتی است و قدرت آن سلاح ها با بالاتر رفتن سطح این صفت افزایش می یابد. اما دکستریتی کاربرد های دیگری هم دارد، برای مثال سرعت استفاده از طلسم ها و کاهش آسیب ناشی از سقوط. به همین حهت هم دکستریتی یکی از صفت های مفید کلاس های سبک تر، حتی کلاس های طلسم محور همچون سورسر است. این کلاس ها می توانند در کنار استفاده از جادو های شان، از قدرت سلاح های شاخه دسکتریتی هم بهره ببرند.

Intelligence

DARK SOULS™ III_20160322194609

یکی دیگر از صفت های اساسی کلاس های طلسم محور. اینتلیجنس نه تنها مقاومت در برابر ضربات جادویی را افزیش می دهد، بلکه به تاثیر جادو ها و طلسم ها هم قوت می بخشد. بر خلاف برخی سلاح ها که تنها سطح نسبتا پایینی از Strength یا دسکتریتی را طلب می کنند، کلاس ها طلسم محور با جادو هایی روبرو خواهند شد که نیاز به سطح بسیار بالایی از اینتلیجنس دارد. بنابراین صرف سول برای ارتقا این صفت، هم به افزایش قدرت طلسم ها کمک می کند و هم دروازه جدیدی از جادو ها را به روی بازیکنان می گشاید. دقت کنید که اینتلیجنس روی طلسم های Sorcery و Pyromancy موثر است و نه Miracle ها.

Faith

DARK SOULS™ III_20160322194625

صفتی است که قدرت طلسم های نوع معجزه یا Miracles را تقویت می کند. برای اجرای معجزه ها، نیاز به آیتمی از نوع Talisman است. ارتقا فیت خواصی همچون بازیابی تدریجی سلامتی به مرور زمان و حتی افزایش قدرت برخی طلسم های هجومی همچون نیزه های برقی و طلسم هایی که کلاس پایرومنسر از آن ها استفاده می کند را هم به دنبال دارد. اگر بخواهیم اینتلیجنت و فیت را جمع بندی کنیم، باید بگوییم که کلاس سورسرر باید به فکر ارتقا اینتلیجنس باشد، کلریک باید فیت را هدف خود قرار دهد و پایرومنسر هم بسته به طلسم هایش می تواند سطح هر دو را بالا ببرد.

Luck

DARK SOULS™ III_20160322194553

صفتی است که شانس دراپ شدن آیتم ها از دشمنان را افزیش می دهد. هر چه امتیاز این صفت بیشتر باشد، احتمال دراپ شدن آیتم ها از دشمنان هم بیشتر می شود. اگر در نقطه ای از بازی، به جایی رسیدید که لازم بود که دست یافتن به آیتم خاصی، دشمن یا منطقه خاصی را فارم کنید (به این معنی که یک بار آن دشمن را بکشید و به بونفایر برگردید تا او دوباره زنده شود تا بتوانید این چرخه را تکرار کنید)، افزایش لاک می تواند به شما کمک کند. با این حال، بهتر است ارتقا این صفت را در آخرین اولیت قرار دهید و یا اینکه سطح آن را نهایتا یک یا دو بار افزایش دهید.

حال که با کلیه صفت ها و تاثیر آنان رو مشخصات شخصیت ها آشنا شدیم، وقت آن است که کمی با آیتم ها و سلاح ها سر و کله بزنیم و ببینیم چگونه می توانیم قدرت شان را بهبود بخشیم.

بعد از رسیدن به Firelink Shrine، با آهنگری به نام Andre برخواهید خورد. اگر با آندره صحبت کنید، خواهید دید که او قادر است کار های بسیاری برا شما انجام دهد، اما دو گزینه Reinforce Weapons و Infuse Weapons، لطف های بزرگ آندره در حق ما برای ارتقا سلاح های مان به شمار می روند!

Infuse Weapons

یکی از راه های ارتقا سلاح ها، ترکیب کردن آن ها با جم هایی است که در گوشه و کنار بازی پیدا می کنید. هر جم کاربرد خاص خودش را دارد، برای مثال برخی از آن ها یک المان خاص مانند آتش به سلاح شما اضافه می کنند. البته باید به یاد داشته باشید که ترکیب یک سلاح و یک جم، لزوما نمی تواند باعث پیشرفت سلاح شما شود، در واقع اگر سلاحی را با جم نادرست ترکیب کنید حتی ممکن است آن را تضعیف هم بکنید! ویزگی اضافه شده به یک سلاح با ترکیبش با برخی جم ها ممکن است با بهایی هم همراه باشد. همان جمی که در بالا اشاره کردیم، در ازای افزودن المان آتش و آسیب آتشین به سلاح شما، از آسیب فیزیکی آن می کاهد.

اما برویم سراغ انواع جم های مختلف، کاربردشان و نحوه پیدا کردن آن ها. البته در نظر داشته باشید که به محل پیدا کردن این جم ها در این مقاله به صورت خیلی کلی اشاره شده و در راهنمای قدم به قدم، نحوه دست یافتن به آن ها را با جزئیات بیشتری شرح خواهیم داد.

Blood Gem

Blood_Gem.0

کاربرد اصلی سلاح های ترکیب شده با این نوع جم، اعمال «خون ریزی» روی حریف است. به لطف خون ریزی، بعد از چند ضربه متوالی با این سلاح، ها ناگهان آسیب بسیاری شدیدی به حریف وارد خواهد شد. برخی از حریفان تان هم سلاح هایی از این نوع دارند و وقتی به شما ضربه وارد می کنند، نواری به رنگ قرمز در پایین صفحه شروع به پر شدن می کند، بعد از پر شدن کامل این نوار، ناگهان از سلامتی شما به طرز قابل ملاحظه ای کاسته خواهد شد. سلاح هایی که با جم ترکیب شوند هم به همین صورت عمل خواهند کرد.

این دسته از سلاح ها، بهتر است که در مقابل بازیکنانی که به شما یورش می برند مورد استفاده قرار گیرند، زیرا اکثرا در مقابل خون ریزی مقاوم نیستند و شما قادر خواهید بود با وارد کردن چند ضربه متوالی، آن ها را از پای در بیاورید. متاسفانه این نوع سلاح ها چندان مقابل دشمنان هوش مصنوعی بازی تاثیری ندارند. هر چه جلوتر بروید دشمنان بیشتر و بیشتر به اثر خون ریزی مقاومت نشان خواهند داد و سلاح شما به مرور بی فایده خواهد شد.

این جم در ساختمانی در نزدیکی بنفایر Church of yorshka یافت می شود.

Fire Gem

Fire_Gem.0

همان طور که از اسم این جم مشخص است، ترکیب آن با هر سلاحی المان آتش به آن سلاح اضافه می کند، اما در ازایش صفت های Strength و Dexterity و دیگر صفت ها را از آن حذف می کند! به یاد دارید که گفتیم برخی سلاح ها با قوی تر شدن صفت ها هم قوی می شوند و هرچه درجه صفت سلاح (از S تا E) هم بیشتر باشد، میزان این افزایش قدرت بیشتر است؟  این جم به طور کلی این خاصیت سلاح ها را حذف می کند، بنابراین دیگر با لول آپ کردن آن صفت خاص، سلاح شما قوی تر نمی شود.

با ترکیب این جم با هر سلاحی، ممکن است یک سلاح قدرتمند با آسیب آتشین بدست بیاورید، اما بعد از مدتی خواهید دید که به مرور کارایی اش را از دست می دهد، زیرا دیگر همراه با شما، قوی تر نمی شود! این گونه سلاح ها را باید در برابر دشمنانی به کار برد که تقطه ضعف اصلی شان آن المان خاص است. بنابراین شاید ترکیب یک سلاح با جم آتش، به دلیل حذف شدن صفت ها از آن سلاح کار عاقلانه ای نباشد، اما بهتر است برای شرایط و دشمنان خاص، حداقل یک سلاح از این دسته داشته باشید، شاید روزی به کارتان آمد.

در طول ساخت شخصیت، می توانید این جم را به عنوان هدیه تان برگزینید. اما با از پای در آوردن Fire demon درUndead Settlement به کمک Siegward of Catarina هم یکی از این جم ها پاداش می گیرید.

Chaos Gem

Chaos_Gem.0

همانند جم آتشین، این جم هم به سلاح شما المان آتش می افزاید، با این تفاوت که صفت های Faith و Intelligence هم به سلاح شما اضافه می کند. یعنی با افزایش سطح این صفت ها، سلاح ترکیب شده با این جم هم قوی تر می شود. بنابراین سلاح های این دسته بیشتر برای شخصیت های کلاس های پایرومنسر و هرالد مناسبند.

با کشتن Crystal Lizard ای در ابتدای منطقه Demon Ruins، این جم را پاداش خواهید گرفت. در انتهای Smouldering Lake هم، روی جسدی که کنار سه خرچنگ عظیم الجسه قراره گرفته یکی از این جم ها یافت می شود.

Heavy Gem

Heavy_Gem.0

این جم ها بیشتر برای شخصیت های Strength محور مناسب اند، زیرا با ترکیب آن ها با هر نوع سلاحی، تمامی صفت های شان حذف می شود و تنها صفت Strength به آن ها اضافه می شود. اگر آن سلاح پیشتر صفت Strength داشته، درجه آن یکی بالاتر می رود. در ابتدای بازی زمانی که هنوز سطح Strength بالا نیست، اعمال این جم روی سلاح ها تنها باعث تضعیف آن ها می شود، زیرا از قدرت پایه ای آن ها می کاهد. اما هنگامی که Strength به حد قابل قبولی رسید، به لطف صفت اضافه شده به سلاح، قدرت آن هم به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

با کشتن یکی از کریستال لیزارد های بالای برج Farron Keep و یا یکی از کریستال لیزارد های واقع شده در ته درهUndead Settlement، این جم نصیب تان خواهد شد.

Sharp Gem

Sharp_Gem.0

جمی که در ازای پاک کردن تمامی صفت های یک سلاح، صفت دکستریتی به آن می افزاید.  استفاده از این جم بیشتر برای کلاس هایی مناسب است که دکستریتی بالایی دارند، در غیر این صورت با کاهش قدرت پایه، آن سلاح تنها تضعیف می شود. با رسیدن دکستریتی به سطح قابل قبولی، سلاح های این دسته هم قوی تر و قوی تر می شوند.

با از پای در آمدن کریستال لیزارد نزدیک بنفایر Dilapidated Bridge در Undead settlement، این جم برای شما دراپ خواهد شد.

Refined Gem

Refined_Gem.0

ترکیبی است از دو جم هوی و شارپ. بیشتر از این دو جم از قدرت پایه ای سلاح می کاهد، اما در ازایش هر دو صفت Strength و Dexterity را به سلاح شما می بخشد. بیشتر برای بازیکنانی مناسب است که هر دوی این صفت ها را در کنار هم ارتقا می دهند. گرچه توصیه ما به شما، تمرکز روی یکی از این صفت ها و در نتیجه استفاده از جم های هوی و یا شارپ است.

این جم در High Wall of Lothric، درست روبروی بنفایر نهایی این منطقه، از شوالیه چشم قرمز دراپ خواهد شد.

Raw Gem

Raw_Gem.0

این جم تمامی صفت های سلاح ها را به طور کامل حذف می کند و تنها آسیب پایه ای سلاح را به طور قابل ملاحظه ای افزیش می دهد. حقیقت این است که پس از رسیدن استرنج یا دکستریتی به لول های بالا، سلاح های ترکیب شده با جم های هوی و شارپ از سلاح های ترکیب شده با این جم پیشی می گیرند، اما پیش از آن می توان از این جم برای افزایش موقتی قدرت یک سلاح بهره برد. بنابرین توصیه ما به شما این است که اگر در ابتدای بازی، زمانی که هنوز دکستریتی یا استرنج شما کم است، در صورتی که یکی از این جم ها یافتید، از آن برای افزایش قدرت سلاح تان استفاده کنید، اما بعد از رسیدن یکی از این دو صفت به سطوح بالا، سعی در ترکیب آن سلاح با جم های هوی و یا شارپ کنید.

همان اویل بازی، بعد از دومین بنفایر High Wall of Lothric، پیش از پایین رفتن از سقف با نردبان، کریستال لیزادی حامل این جم پیدا خواهید کرد.

Crystal Gem

Crystal_Gem.0

همانند Chaos Gem، این جم هم صفت Intelligence به سلاح ها می افزاید، به همین دلیل هم می تواند برای سورسرر ها بسیار مفید باشد، مخصوصا اگر بتوانند یکی از آن ها را در ابتدای بازی بیابند. کریستال جم همان نقشی را برای سورسر ها بازی می کند که جم های هوی و شارپ برای شوالیه ها و دزد ها بازی می کند. البته بر خلاف دو  جم شارپ و هوی، قدرتی که این جم به سلاح اضافه می کند، قدرت جادویی است، قدرتی که با بالا رفتن سطح ویژگی Intelligence افزایش می یابد.

این جم ها از جادوگران حاضر در ساختمان خرابه قبل از باس فایت Crystal Sage در Road of Sacrifice دراپ می شوند.

Deep Gem

Deep_Gem.0

با استفاده از این جم می توانید به سلاح ها المان Dark اضافه کنید. با این وجود با اعمال این جم روی یک سلاح تمامی صفات از آن حذف می شوند و قدرت Dark هم با بالا رفتن هیچ صفتی قوی تر نمی شود.

برخی دشمنان منطقه Irithyll of Boreal Valley این جم را هنگام کشته شدن دراپ می کنند.

Blessed Gem

Blessed_Gem.0

همانند بسیاری دیگر از جم ها جادو محور، این جم صفت Faith به سلاح ها می افزاید و به همین جهت برای کلریک ها و دیگر کلاس های فیت محور بیشترین کاربرد را دارد. سلاح های بلس شده، خاصیت بازیابی سلامتی با هر ضربه را هم به سلاح می افزایند.

Hollow Gem

Hollow_Gem.0

این جم به طور مستقیم به صفت لاک سر و کار دارد، به این صورت کار می کند که اگر لول Hollowing کاراکتر بالاتر از 15 باشد، بر اساس لول آن سلاح به لاک اضافه می شود. گفتیم که دیگر خبری از هیومنیتی نیست، برای هالو شدن، بازیکنان لازم است Yoriel Of Londor را از Undead Settlement پیدا کنند، درست زیر اولین بنفایر این منطقه. این NPC با ارایه آیتمی به نام Dark Sigil، بار دیگر امکان Hollow شدن پس از هر بار مرگ را برای بازیکنا فراهم می کند.

مقدار لاک اضافه شده بسته لول آن سلاح دارد، سلاح های لول ده، 5 واحد به صفت لاک می افزایند. اگر خود را به دو سلاح مختلف در هر دست مجهز کنید و هر دو لول 10 باشند و با جم Hollow ترکیب شده باشند، لاک در مجموع ده واحد افزایش می یابد. دشمنان منطقه Road of Sacrifice ممکن است این جم را دراپ کنند.

Poison Gem

Poison_Gem.0

همانند Blood Gem، این جم المان سم به سلاح ها می افزاید، المانی که با چند ضربه موجب می شود حریف به طور کامل سمی شود و شروع به از دست دادن سلامتی به مرور زمان کند. درست همانند Blood Gem، توصیه می کنیم سلاح های این دسته را در مقابل بازیکنانی که به شما هجوم میاورند استفاده کنید. سلاح های سمی در برابر دشمنان هوش مصنوعی به دلیل مقاومتی که به این المان نشان می دهند، چندان تاثیر گذار نیستند. بهتر است تنها یک سلاح از این دسته بسازید و آن را در برابر معدود دشمنانی استفاده کنید که به سم حساسیت دارند.

این جم به مقاومت شخصیت شما در برابر سم هم می افزاید، می تواند سپر های خود را با این جم ترکیب کنید تا در برابر دشمنانی که به سم به عنوان قدرت اصلی شان اکتفا می کنند شانس بیشتری برای بقا داشته باشید.

این جم از بسیاری از دشمنان منطقه Farron Keep دراپ می شود.

Simple Gem

Simple_Gem.0

یکی دیگر از جم های جادو محور که به سلاح ها، قدرت جادویی بر اساس سطح صفت Intelligence می بخشد. همچنین این جم، به مرور نوار Focus را پر می کند. یکی از این جم ها در همان ابتدای Irithyll Dungeon پیدا می شود.

Reinforce Weapons

Titanite یکی از معمول ترین آیتم های دارک سولز سه است و برای ارتقا سطح سلاح ها به کار می رود. انواع مختلفی از این جم را می توان در بازی پیدا کرد، از شارد معمولی گرفته تا شارد بزرگ، تکه و نهایتا قطعه. شارد های معمولی بسیار رایج هستند و در گوشه و کنار محیط بازی یافت می شوند، اما سایر انواع تایتانایت نایاب تر هستند.

Titanite.0

هر سلاح را می توان تا ده مرتبه ارتقا داد، با هر بار ارتقا، صفت های سلاح تغییر نمی کنند، اما قدرت و وضعیت فعلی اش بهبود می یابد. برای قدرتمند نگه داشتن یک سلاح در تمام طول بازی، باید علاوه بر تقویت سطح مهارت اصلی اش، آن را با تایتانایت هم ارتقا ببخشید. گرچه به علت محدود بودن تایتانایت های لازم برای ارتقا یک سلاح به سطح های بالاتر، شاید در یک دور بازی جز یک یا نهایتا دو سلاح را نتوانید به سطح 10 برسانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • handsomewolf
    handsomewolf | ۱ اسفند ۱۳۹۵

    سلام. اول ممنون بابت مقاله خیلی کمک کرد.
    من Exile greatsword رو با چی infuse کنم که خوب باشه کاراییش.
    knight/dex24/str32

مطالب پیشنهادی