ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در آینده مادران می توانند با اپلیکیشن واقعیت مجازی سامسونگ از راه دور برای کودکانشان قصه بگویند

با اینکه واقعیت مجازی سال هاست که مورد توجه شرکت های فعال در حوزه فناوری قرار دارد و از این فناوری برای ساخت و تولید گجت های متنوعی استفاده می گردد اما همچنان به آن درجه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

با اینکه واقعیت مجازی سال هاست که مورد توجه شرکت های فعال در حوزه فناوری قرار دارد و از این فناوری برای ساخت و تولید گجت های متنوعی استفاده می گردد اما همچنان به آن درجه از رشد نرسیده که همه کاربران را بتواند درگیر خود نماید. تاکنون اگر صحبت از واقعیت مجازی می شد، فقط یاد هدست هایی می افتادیم که مخصوص بازی و سرگرمی بودند و استفاده بیشتری از آنها در ذهن تداعی نمی شد.

اما از این تکنولوژی می توان برای مباحث بیشتری بهره گرفت و حتی آن را به زندگی روزمره نیز وارد نمود تا موجبات تعامل بیشتر و ارتباط عمیق تر افراد با یکدیگر از طریقش فراهم گردد؛ به گونه ای که ارتباطات آنلاین را از شبکه های اجتماعی کنونی، ارسال و دریافت پیام و حتی تماس تلفنی فراتر برده و نوعی معاشرت جدید را در میان انسان ها پدید آورد.

شاید اجرائی نمودن ایده ی اتاق نشیمن مجازی به همراه دوستان و اعضای خانواده کمی رویایی به نظر برسد اما دور از دسترس نیست و می توان به پدید آمدنش در آینده ای نه چندان دور  امیدوار بود. در همین راستا، سامسونگ به این فکر افتاده که چگونه می توان با استفاده از واقعیت مجازی، ارتباط میان والدین و فرزندان را در ساعات و زمان هایی که دور از هم هستند، بیشتر و نزدیک تر نمود.

پیرو همین اندیشه، غول تکنولوژی کره ای نمونه ای اولیه و آزمایشی از اپلیکیشنی موسوم به Bedtime VR را رونمائی کرده. همان طور که از نام این محصول مشخص است، والدین به واسطه آن قادر خواهند بود از راه دور هم (به خاطر اتفاقاتی نظیر سفرهای کاری، طلاق و ...) برای فرزندان خود قصه تعریف کرده و آنها را با حسی از آرامش به خواب بسپارند.

برای این منظور، والدین باید هدست Gear VR داشته باشند اما برای کودکان، Cardboard گوگل کافی است. این اقدام سامسونگ ستودنی است زیرا کاردبورد قیمت ارزان تری داشته و با موبایل های تحت اندروید نیز سازگاری کامل دارد.

در ویدئوی زیر می توانید کاربرد این ایده را مشاهده کرده و از نحوه عملکردش آگاه شوید. البته، با اینکه در این تصویر بیشتر روی کودکان 10 تا 12 ساله تاکید شده اما بدون شک ایده سامسونگ قابلیت استفاده برای کودکان کم سن تر را نیز دارد.

لازم است اضافه نماییم که شرکت مورد بحث در رابطه با اینکه طرح ارائه شده اش چه زمانی قابل اجرا خواهد بود حرفی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Godzilla
    Godzilla | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سامسونگ پدر تکنولوژی؟؟؟؟؟ ، مادرم دارن مجازی میکنن دیگه

  • RZ@
    RZ@ | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سامسونگ خداااای تکنولوژی ،سامسونگ واسه اینکه اسم در کرده نیست که همه میخرنش واسه محصولات با کیفیت و اهداف بزرگشه ،سامسونگ پدز تکنولوژی ، در ضمن واسه دوستان، گوشی خودم هم htcهستش

    • james
      james | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

      با کیفیت؟

    • ali
      ali | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

      ??????what the faz

مطالب پیشنهادی