ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل متن باز Fairphone منتشر شد

در ابتدای امسال شرکت Fairphone صفحه ای به آدرس Code.fairphone.com را راه اندازی کرد و از طریق آن، سورس کد مربوط به سیستم عامل در حال توسعه اش را در اختیار کاربران علاقمند قرار داد. خوره ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

در ابتدای امسال شرکت Fairphone صفحه ای به آدرس Code.fairphone.com را راه اندازی کرد و از طریق آن، سورس کد مربوط به سیستم عامل در حال توسعه اش را در اختیار کاربران علاقمند قرار داد.

خوره های تکنولوژی هم اگر یکی از دستگاه های Fairphone 2 را در اختیار داشتند می توانستند آن کدها را روی موبایل خود اجرا نمایند، اما کاربران عادی تر که اطلاعات فنی شان نسبت به این گروه پایین تر بود به نوعی از این دایره کنار گذاشته شدند و امکان تجربه سیستم عامل یاد شده را نداشتند.

حالا شرکت مورد بحث نسخه ای از سیستم عامل مبتنی بر اندروید خود را منتشر کرده که هر کسی می تواند آن را دانلود کرده و روی موبایل خود نصب نماید.

برای آن دسته از افرادی که آشنایی کافی با این کمپانی ندارند باید بگوییم Fairphone شرکتی است که تلاش دارد اسمارت فون هایی با محوریت مسئولیت اجتماعی بسازد؛ به بیان دیگر، کالاهای این شرکت تماما توسط افرادی ساخته می شوند که درآمدهایی منصفانه دارند و می توانند با حقوقی که از شرکت می گیرند زندگی خوبی داشته باشند.

fairphone-2-4-840x560

این شرکت از کاربرد هر گونه محصول یا فرآورده ای که در تولیدش کودکان دخیل بوده باشند خودداری خواهد کرد و از موادی که پول حاصل از فروششان به دست نظامیان غیرقانونی می رسد نیز در تولیداتش استفاده نمی کند. اما Fairphone برای حفظ رقابت با کمپانی های دیگر و خارج نشدن از گردونه، دستگاه هایش را به صورت کاملا ماژولار می سازد. به این طریق، به جای آنکه هر دو سال یک بار کاربران مجبور شوند دستگاه تازه ای را خریداری نمایند، می توانند به راحتی ماژول های دستگاه خود را تعویض نمایند.

Fairphone 2 قیمت نسبتا بالایی دارد (583 دلار) اما امکاناتش در حد محصولات میان رده است. یک نمایشگر فول اچ دی 5 اینچی برای این موبایل در نظر گرفته شده و از قبل نیز نسخه آبنبات چوبی اندروید روی آن بارگذاری گردیده است.

از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این موبایل می توان به دو گیگابایت رم و چیپست اسنپدراگون 801 اشاره نمود و حافظه داخلی نیز از 32 گیگابایت شروع خواهد شد که با استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی می توان آن ارتقاء داد.

در پایان لازم است خاطر نشان کنیم که نکته مهم در مورد این موبایل امکانات آن نیست بلکه تهعد شرکت سازنده اش به پرداخت حقوق و دستمزد عادلانه برای تولید این دستگاه هاست که اهمیت ویژه ای دارد. گفتنی است Fairphone اعلام کرده که به خاطر ماهیت ماژولار موبایل تولیدی اش کاربران می توانند دست کم برای مدت نیم دهه از آن استفاده نمایند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    افکار سازنده خیلی خوبه

  • reza
    reza | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    گرونه

  • pooria
    pooria | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به نظر سیستم عامل جالبی میاد اما برنامه های گوگل توش کار نمیکنن و البته برای استفاده لازمه که دولوپر باشید که من نیستم!

مطالب پیشنهادی