ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با BeatBot آشنا شوید؛ رباتی که پوما برای آموزش دونده ها تولید نموده

اگر ورزشکار هستید و کفش های ورزشی خود را هم از برند پوما تهیه می کنید، باید بگوئیم این کمپانی وسیله جالب توجهی طراحی و تولید کرده که می تواند شما را در راستای تحقق ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

اگر ورزشکار هستید و کفش های ورزشی خود را هم از برند پوما تهیه می کنید، باید بگوئیم این کمپانی وسیله جالب توجهی طراحی و تولید کرده که می تواند شما را در راستای تحقق اهداف ورزشیتان یاری برساند.

در این راستا، پوما با همکاری شرکت تبلیغاتی J. Walter Thompson مستقر در نیویورک، Puma BeatBot را تولید نموده که یک ربات خودران است و در برای آموزش دونده های حرفه ای کاربرد خواهد داشت.

BeatBot از نظر ظاهری شبیه یک جعبه کفش است که لامپ های LED در خود دارد و قادر است با سرعت رکورد ثبت شده در مسابقات دو حرکت نماید و به این واسطه به دونده های حرفه ای کمک کند تا چشم انداز دقیق و درستی برای خود تعریف کرده و با توجه به اختلاف سرعت خود با آن، تلاششان را افزایش دهند.

«فلورنت ایمبرت»، مدیر اجرائی JWT New York در مورد خلق این ربات چنین اظهار داشته که: «ما شواهد بسیاری در رابطه با تاثیرات مثبت رقابت شانه به شانه ربات با دونده ها به دست آورده ایم و حتی برخی از مطالعات نشان می دهند که این امر موجب افزایش تلاش فرد می شود. دویدن در مقابل یک ساعت ناملموس هرگز به اندازه دویدن در کنار یک انسان یا یک ربات نمی تواند محرک باشد.»

ربات مورد بحث از 9 حسگر مادون قرمز استفاده می کند تا از مسیر مسابقه خارج نشده و بالغ بر 100 نوع تنظیمات مختلف برای باقی ماندنش در زمین برای آن تعریف شده است. همچنین دو دوربین در بخش پشتی و جلوئی این ربات تعبیه گردیده که به دونده امکان مرور آموزش های دریافتی اش را می دهد.

«ایمبرت» همچنین در این رابطه بیان داشته که هزینه های ساخت BeatBot بسیار بالاست و از این رو در حال حاضر امکان تولید انبوه آن در تعداد زیاد وجود ندارد، اما ورزشکارانِ مُبلغ پوما همانند Usain Bolt به این دستگاه دسترسی کامل خواهند داشت.

در ادامه می توانید ویدئوی کارکرد این ربات را مشاهده نمائید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی