ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وعده خودروی ارزان قیمت توسط ایلان ماسک
خودرو

تسلا در پی تولید خودرویی است که اکثریت مردم قادر به خرید آن باشند

همگان تصور می کردند که خودروی الکتریکی تازه معرفی شده Model 3 تسلا با قیمت ۳۵ هزار دلاری اش، همان محصول ارزان قیمتی باشد که ایلان ماسک وعده آن را داده بود. از دیدگاه تسلا این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

همگان تصور می کردند که خودروی الکتریکی تازه معرفی شده Model 3 تسلا با قیمت ۳۵ هزار دلاری اش، همان محصول ارزان قیمتی باشد که ایلان ماسک وعده آن را داده بود. از دیدگاه تسلا این اتومبیل جدید می تواند طیف مشتریان این شرکت را به مقدار زیادی افزایش دهد. اما صحبت های جدید موسس این شرکت، ایلان ماسک، ما را به این نتیجه می رساند که تسلا قرار است در آینده خودرویی باز هم ارزان تر به بازار عرضه نماید.

ماسک که در کنفرانس سالانه «راهکارهای حمل نقل آینده» در شهر اسلوی نروژ سخنرانی می کرد، اعلام داشت که شرکتش در آینده خودرویی بازهم ارزان تر از Model 3 را تولید خواهد کرد. او در ادامه افزود: «من بسیار مشتاقم خودرویی را روانه بازار کنیم که اکثریت مردم از عهده خرید آن برآیند.»

شاید عده ای بپرسند، اگر تسلا برنامه عرضه خودرویی باز هم ارزان قیمت تر را در ذهن دارد، پس ماشین ۳۵ هزار دلاری Model 3 برای چه قشری تولید شده؟ مدیرعامل این کمپانی به این سوال پاسخ می دهد: «Model 3 طوری طراحی شده که به زحمت نیمی از مردم توان خرید آن را دارند.»

این خبر می تواند عده زیادی را به وجد بیاورد، به خصوص طرفداران خودروهای الکتریکی و علاقه مندان به محیط زیست،   اما باید به این نکته نیز توجه داشت که تسلا هنوز چالش تولید و تحویل به موقع ۴۰۰ هزار دستگاه Model 3 پیش فروش شده را در مقابل خود دارد. به علاوه، این شرکت ابتدا باید بتواند برای اولین بار در یک سال مالی، کمپانی خود را به سوددهی برساند.

با همین استدلال است که برخی افراد ماسک را مدیری رویاپرداز می دانند که به دنبال آرزوهای محال است. اما این شخص جسور نشان داده که همواره به هدفی که به دنبالش است، دست خواهد یافت. همه ما بسیار مشتاقیم که ببینیم او و شرکتش چگونه خواهند توانست از چالش تولید و عرضه مطلوب Model 3 بربیایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگه درست دربیاد ایده هاش هم صاحب میلیاردها ثروت میشه و هم دنیا رو تغییر میده

  • Sobhan
    Sobhan | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    هر چقدرم ارزون بده واسه ایرانیا میشه بالا 100 میلیون

مطالب پیشنهادی