ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ نسخه سوم تایزن با پردازش ۶۴ بیتی را در سپتامبر رونمایی می کند

سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در سان فرانسیسکو برگزار شد، خبر داد که سیستم عامل «تایزن» قرار است در ماه سپتامبر از سال جاری با یک به روز رسانی بسیار بزرگ رو به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در سان فرانسیسکو برگزار شد، خبر داد که سیستم عامل «تایزن» قرار است در ماه سپتامبر از سال جاری با یک به روز رسانی بسیار بزرگ رو به رو شود. سامسونگ به حدی از قابلیت های برتر خود در نسخه بعدی تایزن اطمینان خاطر دارد که خبر از رقابت تنگاتنگ آن با اندروید و iOS می دهد.

سامسونگ اظهار نمود که در ماه سپتامبر، نسخه سوم از پلتفرم تایزن را رونمایی خواهد کرد و مهم ترین ویژگی آن، ۶۴ بیتی شدنش است. این ویژگی، تایزن را به رقیب مستقیم iOS و اندروید بدل می سازد چرا که صرفا همین دو سیستم عامل موبایل اکنون در قالب پردازش ۶۴ بیتی در اختیار کاربران هستند.

شرکت کره ای همچنین خبر داد که از این سیستم عامل در ابزارهایی مجهز به پردازنده های ARM از نوع ۶۴ بیتی و همچنین معماری x86 بهره خواهد گرفت. سامسونگ نسخه بتای این سیستم عامل را در ماه جولای عرضه خواهد کرد و در آن زمان، توسعه دهندگان اپلیکیشن ها در محیط این سیستم عامل می توانند اپ های خود را برای پردازش ۶۴ بیتی بهینه سازند.

شاید بتوان گفت سامسونگ، تازین را توسعه داد تا اتکای خود بر اندروید را کاهش دهد اما برنامه شرکت مذکور طبق نقشه پیش نرفت و استقبال چندانی از این سیستم عامل نشد. سامسونگ مدتی پیش و در سال گذشته از تلفن هوشمند Z1 پرده برداشت که موبایلی اقتصادی به شمار می رفت و مورد توجه کاربران قرار نگرفت. با این حال، کره ای ها مشغول استفاده از تایزن در ابزارهای دیگر خود، مخصوصا ساعت های هوشمندشان بوده اند.

می توان استنباط کرد که سامسونگ در کنار نسخه جدید این سیستم عامل، موبایل هایی را نیز عرضه نماید که قادر به جلب کردن توجه کاربران به هم باشند. در سال گذشته و قبل از معرفی «Z1»، گفته می شد که این تلفن هوشمند در حد و اندازه پرچمداران اندرویدی این شرکت خواهد بود اما در نهایت شاهد بودیم که کره ای ها یک موبایل اقتصادی و ارزان قیمت را رونمایی کردند. امسال ولی به نظر می رسد که بتوان شاهد یک تلفن هوشمند مبتنی بر تازین ۳.۰ با قدرت سخت افزاری بالا بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خوبه...اگه یه گوشی با سخت افزار مناسب معرفی کنه شاید بخرمیش
    عاشق سیستم عامل های جدید ام و محدودیت هاشونم...?
    قبل تر هم یه لومیا 925 خریدم و عاشق مایکروسافت شدم

  • احمدM2
    احمدM2 | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اقای مستکین والا تا اونجا که ما تو اخبار خوندیم استفبال از موبایل Z1 , Z3 با سیستم تایزن خیلی هم خوب بوده و فروش خیلی خوبی رو تو هند و بنگلادش داشته
    البته اقای مستکینی دیگه تعجب نداره

مطالب پیشنهادی